Ondernemen met de beste ondersteuning

Beurs

Meer focus bij TMG na verliesjaar

16 december 2014 - Telegraaf Media Groep zal de komende jaren de focus vooral leggen op de hoofdmerken en het versterken van het kernbedrijf nadat er in 2014 een verlies wordt geleden. Dit maakte het mediabedrijf dinsdag nabeurs bekend. "Het grote aantal initiatieven dat in de afgelopen jaren los van de hoofdmerken is ontwikkeld heeft zowel de focus als de resultaten van de onderneming vertroebeld. Als je de onderneming van de niet-kernactiviteiten verlost, blijft er een sterk kernbedrijf over dat in potentie het verschil kan maken in het Nederlandse medialandschap", aldus CEO  Geert-Jan van der Snoek, die stelde dat een snelle transformatie noodzakelijk is. TMG verwacht 2014 met rode cijfers af te sluiten, vooral vanwege een aanhoudende daling van de oplages en lagere inkomsten uit advertenties. Daarbij moet het mediabedrijf ook afschrijven op vast activa, vooral bij Sky Radio Group. Verder merkte TMG op dat ook komend jaar personeelsreducties en flexibilisering van de arbeidsinzet onderdeel zullen uitmaken van de transformatie.

Focus op de kern
Digitale initiatieven die niet tot de hoofdmerken behoren en de drukkerijen zullen geen deel uitmaken van het kernbedrijf. Voor alle bedrijfsonderdelen die niet tot de kernactiviteiten behoren zullen door TMG per onderdeel scenario’s voor de toekomst worden ontwikkeld. Daarbij sloot het mediabedrijf samenwerkingen met andere partijen niet uit. De hoofdmerken zijn De Telegraaf, DFT, Telesport, Metro, Autovisie, Privé, VROUW, de regionale dagbladen - zoals Noordhollands Dagblad en Haarlems Dagblad - en Radio Veronica, Classic FM en Sky Radio. Op een groen Damrak won TMG 0,7 procent.

Bron: ABM Financial News

Doorsturen  |  Reageer

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Reageren

http://
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.