Beurs
Nipte daling oplage Telegraaf
24 maart 2015 - De Telegraaf heeft in het vierde kwartaal van 2014 opnieuw de oplagen van de papieren betaalde editie zien dalen, maar boekte forse groei bij de digitale verkopen. Dit bleek dinsdag uit gegevens van het Instituut voor Media Auditing (HOI).
In het vierde kwartaal van 2014 daalde de oplage van het dagblad vergeleken met een kwartaal eerder met 661 naar 460.505 stuks. Een jaar eerder leverde De Telegraaf, onderdeel van het beursgenoteerde Telegraaf Media Groep, nog 462.651 kranten per dag af.
De digitale verkopen stegen in het afgelopen kwartaal evenwel sterk met 30.224 stuks naar 135.360. Een jaar eerder bedroeg het aantal digitale verkopen van De Telegraaf nog 69.744 stuks per dag.
Op een vlak Damrak noteerde Telegraaf Media Groep dinsdag 0,2 procent lager op 5,34 euro.
Bron: ABM Financial News