Autonieuws
Modepopje: Maserati Quattroporte Ermenegildo Zegna
3 september 2013 - De lak van de fonkelnieuwe Quattroporte is nog nauwelijks uitgehard of Maserati brengt al een limited edition uit. Op de IAA schittert deze Quattroporte Ermenegildo Zegna Limited Edition en hoewel het officieel nog een concept is, zal het productiemodel niet lang op zich laten wachten.
Maserati is een automerk dat graag samenwerkt met andere bedrijven. Hifi-gigant Bowers & Wilkins, Abarth en tal van modemerken gingen Ermenegildo Zegna, eveneens een modelabel, al voor. En allemaal met hetzelfde doel voor ogen: het nog begeerlijker maken van een Maserati.
Finesse
Ook de Maserati Quattroporte Ermenegildo Zegna Limited Edition Concept (MQEZLEC) belooft er eentje om straks in de showroom je vingers bij af te likken. Het fijnste leder zover het oog reikt, zacht geborsteld aluminium en prachtige, soms subtiele details als serieuze plakkaten (ongelakt) hout typeren zoal dit Italiaanse ‘modepopje’. Al van af de foto’s spat de finesse van de auto af en doorgaans is dat een goed teken. Natuurlijk ontbreken de logo’s en andere verwijzende labels ook niet. Zelfs aan de binnenzijde van de zonneklep heeft Maserati er eentje verstopt. Waarschijnlijk om vrouwlief kenbaar te maken dat ze er ook tijdens een bad hairday of een moment van uitgelopen mascara er op haar opperbest uitziet. Attent van de Italianen.
Drie jaar
Als alles op rolletjes loopt zal er volgend jaar worden gestart met de bouw van de Quattroporte Zegna. Maserati is van plan er maximaal 100 stuks te maken, met zicht op nog meer Zegna-editions. Beide bedrijven hebben namelijk nu al uitsproken voor 3 jaar aan cross branding te doen.Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com