Ondernemen met de beste ondersteuning

Autonieuws

Geen bermbom te gek voor BMW X5 Concept Security

8 september 2013 - Je ziet het er niet aan af, maar deze BMW X5 kan serieus tegen een stootje. En dat is nog zacht uitgedrukt bij de X5 Concept Security Plus met VR6-gekwalificeerde bepantsering. De X5 Security loopt wat sneller een deukje op, maar is met VR4-protectie nog altijd beschermd tegen de meeste handwapens.

Wie veel geld vergaard en/of een hele hoge functie bekleedt maakt daarbij niet altijd vrienden. En anders ligt jaloezie wel op de loer om kwaad bloed te zaaien. In ons veilige Nederland mondt dat gelukkig zelden uit in een moordaanslag op zo’n welvarend of belangrijk persoon, maar in landen en werelddelen als Zuid-Amerika, Afrika en Rusland kan dat bij wijze van spreken aan de orde van de dag zijn. Het is voor deze ‘slachtoffers’ waarvoor BMW al weer 30 jaar geleden de specialistische afdeling "Security" oprichtte, en de X5 Security en X5 Concept Security Plus zijn daarvan de nieuwste producten. Simultaan aan de gloednieuwe X5 worden ze gepresenteerd op de IAA in Frankfurt.

Alle bommen en granaten
BMW is bijzonder trots op de X5 Security Plus, want het is de eerste SUV in z’n klasse met VR6-bepantsering. Deze graad qua bescherming was tot voor kort enkel weggelegd voor toplimousines als de 7-serie en S-klasse. Zonder angstzweet kan de X5 Security Plus een zwikje terroristen met niet de minste aanvalsgeweren als de AK47 weerstaan. Zelfs na een granaat of andere bommen van dat kaliber zouden de inzittenden er zonder kleerscheuren van af moeten komen. De Plus-loze, maar al wel meteen te bestellen X5 Security is daar niet tegen bestand, maar heeft alsnog een huid die letterlijk dik genoeg is tegen de semi-zware vuurwapens. Echter, omdat voorkomen beter dan genezen is, zijn de X5 Security’s voorzien van een 450 pk sterke V8 en xDrive-vierwielaandrijving zodat de chauffeur zich zo snel mogelijk uit de voeten kan maken.

Op dezelfde band
De X5 Security wordt verrassend genoeg gewoon op dezelfde band gebouwd als de gewone X5. Dat gebeurt in BMW’s fabriek in Spartanburg in Amerika. De vervaardiging van de bepantsering vindt dan weer in Mexico plaats en wordt gaandeweg de productie verweven met de auto.Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com

Doorsturen  |  Reageer  |  Nieuwsbrief

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Reageren

http://
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.