Autonieuws
15 december 2010 - BMW presenteert officieel de gefacelifte 1-serie Coupé en Cabrio. Beide BMW´s zijn licht geretoucheerd om nog enkele jaren mee te kunnen en bevatten enkele kenmerken van de sensationele 1-serie M Coupé.
BMW reist met de vernieuwde 1-serie Coupé en Cabriolet af naar de NAIAS in Detroit. Begin volgend jaar zal daar ook de spectaculaire 1-serie M Coupé zijn werelddebuut beleven. Drie nieuwe 1-serie modellen, waarvan de 1M ongetwijfeld de meeste aandacht zal krijgen. Om te voorkomen dat de gefacelifte 1-serie Coupé en Cabriolet niet helemaal in de schaduw komen te staan heeft BMW ze iets van de 1M meegegeven. De hertekende voorbumper bevat tevens die zogeheten "Air Curtains" welke ervoor zorgen dat de luchtweerstand minder vat op de carrosserie krijgt en beter wordt geleid. Tevens oogt het front van de Coupé en de Cabrio ietwat agressiever dan voorheen en zodoende meer in lijn met de M. Nieuw zijn ook de koplampunits en uiteraard ontbreekt LED-techniek niet. Het is verwerkt in de gewijzigde achterlichtunits en wanneer er Xenon-verlichting wordt besteld ook aan de voorzijde. Daarnaast is er een aantal nieuwe wieldesigns en een tweetal lakkleuren bijgekomen: Vermillionrot en Marrakeshbraun.
Interieur
Het interieur van de 1-serie vond BMW nog modern en kwalitatief genoeg; slechts enkele aanpassingen op detailniveau deed men hier waarvan sommige bedieningorganen een andere, meer ergonomische plek kregen. De bekledingstoffen Magna Brown, Oyster en Savanna Beige Boston (leder) zijn samen met de frisse inlegtrim Alpine White toegevoegd voor meer variatiemogelijkheden, terwijl een chromen omlijsting rondom het cluster van de klimaatregeling voortaan standaard is.
Ongewijzigde motoren
Anderhalf jaar geleden gaf BMW het motorenaanbod van de 1-serie nog een update dus ook hier geen wijzigingen. Het gamma bestaat dus nog altijd uit de 120i, 125i en 135i bij de benzinevarianten en wat betreft de diesels sieren daar de 118d, 120d en 123d het palet. Dit wetende zullen de prijzen naar verwachting ook niet of nauwelijks hoger uitvallen. In aanloop naar de marktintroductie (maart 2011) zullen we het definitief weten. Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com