Autonieuws
McLaren Special Operations voor 650S en 12C
27 april 2014 - Wat Lamborghini en Ferrari kunnen, kan McLaren uiteraard ook: klanten het doneren van extra centen onweerstaanbaar maken door exclusief maatwerk aan te prijzen. Alleen heet het bij de Bitten McLaren Special Operations, afgekort MSO.
Na veel bloed, zweet en tranen twee ton bij elkaar gespaard om uiteindelijk die auto van je dromen te kunnen kopen. Sorry dat we je wakker moeten schudden, want vergeet dat je er daarmee bent. Zo'n middenconsole van koolstofvezel en ook een kwartet gekleurde remklauwen moeten er immers ook op, en daarvoor vragen zo'n beetje alle topklasse-sportwagenbouwers een klein vermogen extra. Oftewel, spaar gerust nog even ruwweg een halve ton verder voor die gewenste droomauto.
650S MSO
Terug naar de 650S van McLaren's maatwerkatelier Special Operations. Ook die laat klanten met werkelijk prachtige detaillering onmiddellijk geloven dat ze die accessoires gewoonweg niet kunnen missen op hun vierwielige aankoop. MSO pakt vooral uit met begeerlijke accessoires van carbon, zoals exclusieve 'side blades' en een diffuser die meer aansluit bij de P1-achtige voorzijde. De meerprijzen? Omgerekend ruim zesduizend euro voor die eerste en krap negenduizend euro voor die laatste. Is de honger naar gelakte carbon nog niet gestild, dan schotelt MSO graag nog wat meer voor. Zolang je maar betaalt.
Kameleon
Zelf vinden we de lak op de 650S Special Operations, dat ook op de 12C te verkrijgen is, erg fraai. Agrigan Black noemen de Britten de diep rode tint die kleurt afhankelijk van de lichtinval dankzij in de verf aangebracht metaaldeeltjes. Ook begeerlijk zijn de exclusieve, zacht lederen sportkuipen met elk een koolstofvezel behuizing. Bovendien wegen ze totaal 15 kilogram minder dan de normale exemplaren en zijn ze lager in de koets gemonteerd voor een nog betere zitpositie. Dat de rugleuningen echter niet te verstellen zijn moet voor lief genomen worden.Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com.