Autonieuws
11 juli 2014 - Sinds Ducati is ingelijfd door Audi zoeken die twee gerespecteerde merken elkaar steeds vaker op ten gunste van exposure. Ook Daimler, het moederbedrijf van Mercedes-Benz - dat in het verleden al eens samenwerkte met Ducati - ziet daar de voordelen wel van in en aast, naar verluidt, zodoende nu op een belang in MV Agusta.
Het (ten dele) onder de hoede hebben van een motormerk is kennelijk booming. BMW heeft het al sinds mensenheugenis en Audi, of moeten we schrijven Lamborghini, kan zich recent eigenaar noemen van Ducati. Mercedes-Benz heeft nog geen motormerk in handen, maar daar kan wel eens snel verandering in komen en laat haar oog nu net gevallen zijn op MV Agusta, dé aartsrivaal van Ducati.
Rancune
Dat Daimler precies MV Agusta op de korrel heeft kan een opgediende kans zijn; MV Agusta gaat naar de beurs en dat is veelal een geschikt moment voor externe investeerders is om in te stappen. Maar het kan ook duiden op rancune. In het recente verleden ontsprongen er namelijk enkele begeerlijke producten uit een samenwerking tussen Mercedes en Ducati, maar dat moest noodgedwongen stoppen toen Audi Ducati inlijfde. Maar die exclusieve 'Duc' staat desondanks nog altijd in de schuur van menig Mercedes- en AMG-rijder.Daar komt bij dat Ducati en MV Agusta ook al jarenlang in een gezonde vete met elkaar leven, net als Audi en Mercedes-Benz. Het overeenkomstige design van de beide motorenfietsfabrikanten is daarvan misschien wel het voornaamste getuigenis. Kortom, mocht Mercedes-Benz naarstig op zoek zijn naar een motormerk, dan is MV Agusta het merk bij uitstek.Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com.