Ondernemen met de beste ondersteuning

Autonieuws

Kersenrood voor laatst gebouwde Porsche 918 Spyder

18 juni 2015 - De bouw van de Porsche 918 Spyder zit erop. Dit kersenrode exemplaar is de allerlaatst geproduceerde van de in totaal 918 stuks. Op naar eeuwige roem, als de indrukwekkende hybride-sportwagen dat al niet vanaf dag één verworven had.

Of je hem nu mooi, lelijk, te duur of een maatje te klein vindt ten opzichte van de McLaren P1 en LaFerrari, iedereen is het er wel over eens dat de 918 Spyder zich met gemak kan scharen tussen andere illustere Porsches zoals de 959 en zijn directe voorganger, de Carrera GT. Samen met de eerdergenoemde auto's staat de 918 Spyder voor een nieuwe mijlpaal in de auto-industrie, te weten de hybride aangedreven supersportauto. Wie had immers ooit durven dromen dat het zover (of anders zo snel) zou komen? Niet veel, schatten wij zo in. Maar nu de deur voor een deels elektrische aandrijflijn voor dergelijke auto's is opengezet, kan de altijd spannende pk-wedloop weer glorieuze dagen tegemoet gaan zien.

Kleine 2 jaar
Porsche heeft er iets meer dan 21 maanden over gedaan om alle 918 exemplaren te bouwen. Verre van toevallig startte de productie op 18 september 2013, want dat is ook te schrijven als 9-18. Nu de productie is afgerond zullen de 100 personeelsleden die de eer hadden de 918 Spyder te maken weer elders in het bedrijf worden ondergebracht, waarschijnlijk geduldig wachtend op Porsche's volgende vlaggenschip.Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com.

Doorsturen  |  Reageer  |  Nieuwsbrief

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Reageren

http://
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.