Ondernemen met de beste ondersteuning

Autonieuws

Mercedes-AMG GT S Roadster doet aan ellenbogenwerk

14 mei 2018 - In tegenstelling tot het leveringsprogramma van de Mercedes-AMG GT Coupé is dat van de Roadster maar dunnetjes met enkel de reguliere versie en de GT C. Dara komt de GT S Roadster nu verandering in brengen door zich hiertussen te wurmen.

In het gamma van de Mercedes-AMG GT Roadster zat nog een gaatje tussen de 'gewone' GT Roadster en de GT C. En daarom is er nu de GT S Roadster. Goed voor 522 pk, wat meer is dan de verder naamloze GT, maar minder dan de 557 pk die de GT C opdient. Het koppel van de GT S Roadster reikt tot 670 Nm en dat is een bijna te verwaarlozen tien Newtonmeters minder dan het topmodel.

Prestaties
Dat de GT S en GT C aan elkaar gewaagd zijn mag dan ook geen verrassing zijn. De S-versie spurt in 3,8 seconden naar de 100 km/h, een tiende trager dan de open GT C. Als topsnelheid geeft AMG 308 km/h. Schakelen verloopt steevast via een zeventraps-automaat met dubbele koppeling, die op z'n beurt de V8-krachten naar de achterwielen stuurt.

Brullen maar!
Hij krijgt ook enkele aanpassingen mee. Zo zijn de achterwielen een inch groter dan vooraan, monteert Mercedes een elektronisch gestuurd limited-slipdifferentieel, zijn de remmen aangepast en ook brult de GT S Roadster nog luider dankzij een speciaal uitlaatsysteem. Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com.

Doorsturen  |  Reageer  |  Nieuwsbrief

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Reageren

http://
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.