Ondernemen met de beste ondersteuning

Autonieuws

BMW presenteert X1 EfficientDynamics Edition

27 juni 2011 - Helaas, net geen 20% bijtelling, maar wel de zuinigste BMW X1 van dit moment. Met zijn 163 pk sterke dieselmotor is de achterwielaangedreven X1 EfficientDynamics Edition goed voor een verbruik van slechts 4,5 l/100 km.

Na de introductie van de 3-serie EfficientDynamics Edition presenteert BMW nu ook een spaarzaam model op basis van de X1. Het concept is identiek. Onder de motorkap ligt een 2.0 liter viercilinder dieselmotor met een vermogen van 163 pk en een koppel van 380 Nm. Behalve dat de motor van zichzelf al zeer efficiënt is past BMW bovendien een heel scala aan EfficientDynamics-oplossingen toe. Denk hierbij aan een schakelindicator, start-/stopsysteem, elektrische stuurbekrachtiging, een te ontkoppelen aircopomp en banden met een lagere rolweerstand. Daarbij zijn ook de voor de EfficientDynamics Edition speciaal ontworpen wielen gemonteerd.

Het resultaat?
Het effect van alle inspanningen is een gemiddeld verbruik van 4,5 l/100 km en een CO2-uitstoot van 119 g/km. Die uitstoot is helaas wel net te hoog om in aanmerking te komen voor 20% bijtelling...

Nieuwe benzinemotor
Behalve de introductie van de X1 EfficientDynamics Edition presenteert BMW ook een tweede versie van de nagelnieuwe 2.0 liter viercilinder TwinPower benzinemotor. De eerder gepresenteerde motor staat als xDrive28i in de prijslijsten en heeft de 6-cilinder vervangen. De nu gepresenteerde motor is er in twee varianten: met achterwielaandrijving (sDrive20i) en met vierwielaandrijving (xDrive20i). Die eerste is de meest spaarzame en verbruikt 7,1 l/100 km bij een uitstoot van 165 g/km. De xDrive20i heeft 0,4 l/100 km meer nodig en stoot 14 g/km meer uit. Van 0-100 km/h sprint deze 184 pk en 270 Nm sterke viercilinder in 7,4 seconden (xDrive: 7,8 seconden). Beide nieuwe motoren zijn vanaf het najaar leverbaar. Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com

Doorsturen  |  Reageer  |  Nieuwsbrief

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Reageren

http://
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.