Beurs
Beursblik: Heineken in staat Sol te lanceren als premium bier
1 november 2012 - Heineken is goed gepositioneerd om naast het merk Heineken ook van Sol een mondiaal premium merk te maken. Dit stelt analist Marco Gulpers van ING nadat CEO Jean-Francois van Boxmeer deze strategische stap toelichtte in een interview met het Financieele Dagblad.
Sol werd twee jaar geleden door Heineken ingelijfd na de overname van het Mexicaanse Femsa. Sol is de grote concurrent van Corona, dat eigendom is van Anheuser-Busch InBev.
Gulpers meent dat Heineken nog andere merken heeft die als een premium bier in de markt kunnen worden gezet. De analist twijfelt er niet aan dat de brouwer dit zal doen met het recent verkregen Tiger Beer.
Verdere investeringen in premium merken betekent waardegroei voor Heineken, vervolgt Gulpers, die vrijdag op een bijeenkomst in Londen meer wil horen van de brouwer.
Sol werd twee jaar geleden door Heineken ingelijfd na de overname van het Mexicaanse Femsa. Sol is de grote concurrent van Corona, dat eigendom is van Anheuser-Busch InBev.
Het aandeel Heineken wint donderdag een kwart procentpunt op 47,68 euro. Het fonds houdt daarmee gelijke tred met de AEX.
Bron: ABM Financial News