Beurs
Beursblik: moeilijke jaarstart voor Telegraaf Media Groep
9 mei 2013 - Telegraaf Media Groep blijft in zwaar weer zitten en de resultaten over het eerste kwartaal zullen, ondanks de kostenbesparingen die het mediabedrijf doorvoert, onder druk zijn blijven staan.
Medio maart zag TMG zich al genoodzaakt om vanwege de slechte marktomstandigheden de winst- en omzetdoelstelling voor 2016 op te schorten. Voor 2013 houdt TMG rekening met een daling van advertentie-inkomsten, maar hogere opbrengsten uit online.
Verder is er onduidelijkheid over de strategie van TMG na het recente vertrek van topman Herman van Campenhout en willen beleggers meer weten over eventuele verkopen van het belang van 6 procent in het Duitse ProSiebenSat.1 en de puzzeldivisie Keesing Media.
Analist Margo Joris van KBC Securities mikt voor de eerste drie maanden van dit jaar op een bijna 5 procent lagere omzet van 131 miljoen euro, vooral door lagere inkomsten uit advertenties. Verder rekent Joris op een nipt nettoverlies van 0,1 miljoen euro, tegenover een winst van 1,5 miljoen euro over het eerste kwartaal van 2012.
Bron: ABM Financial News