Beurs
Nieuwe strategie TMG niet zonder banenverlies
11 juni 2013 - Telegraaf Media Groep gaat zich vooral richten op het versterken van de belangrijkste merken en de exploitatie hiervan. Dit maakte het mediabedrijf nabeurs bekend, dat daarbij tevens meldde dat vanwege de dalende inkomsten ook de kosten moeten worden teruggebracht.
"Het ondernemerschap moet weer terugkomen bij TMG en daarvoor ontstaat ruimte", aldus Cees van Steijn, CEO ad interim.
TMG noemde het nog te vroeg om te zeggen hoeveel kosten er bespaard moeten worden, aangezien dit afhangt van de omzetontwikkeling en de verdere uitwerking van de plannen.
"Maar we moeten er vanuit gaan dat het aantal arbeidsplaatsen bij TMG de komende jaren zal blijven dalen en daar gaan we nu dan ook al rekening mee houden bij de uitwerking van de plannen", aldus het mediabedrijf.
TMG wil de nieuwe strategie ondersteunen door een eenvoudigere organisatiestructuur waarbij vanuit een punt door de raad van bestuur vijf centrale bedrijfsonderdelen worden aangestuurd.
De nieuwe structuur bestaat uit landelijke printtitels met bijbehorende digitale activiteiten, regionale en lokale titels inclusief bijbehorende online-activiteiten, niet aan landelijke printtitels gekoppelde online-activiteiten, Sky Radio Group en een apart operationeel bedrijf waarin minimaal de drukkerij- en distributieactiviteiten samenkomen.
De strategische opties voor Keesing Media Group worden nog altijd door TMG onderzocht.
Een verdere detaillering van de plannen volgt bij de halfjaarcijfers op 15 augustus.
Bron: ABM Financial News