Ondernemen met de beste ondersteuning

Beurs

`Bierproducenten Mexico moeten exclusieve deals beperken`

11 juli 2013 - Bierproducenten moeten exclusieve deals met horecabedrijven in Mexico beperken, zo bepaalde de Mexicaanse mededingingsautoriteit. De toezichthouders deden de afgelopen maanden onderzoek of Heineken-dochter Cuauhtemoc Moctezuma en Grupo Modelo van Anheuser-Busch InBev deals met horecabedrijven in Mexico hebben, waarbij concurrenten geen kans kregen om de biermarkt te betreden. De Mexicaanse mededingingsautoriteit bepaalde dat bij maximaal 25 procent van de verkooppunten een exclusieve deal mag worden gesloten. Per jaar wordt dit met 1 procent verlaagd, tot 20 procent. Bestaande contracten hoeven vooralsnog niet te worden aangepast. Zowel Cuauhtemoc Moctezuma als Grupo Modelo lieten in een persbericht weten de nieuwe regels na te leven.

Bron: ABM Financial News

Doorsturen  |  Reageer

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Reageren

http://
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.