Ondernemen met de beste ondersteuning

Beurs

Heineken mikt op groei in Myanmar - media

24 mei 2016 - Heineken maakt gebruik van de nieuwe kansen in Myanmar, nu de EU-sancties tegen de voormalige dictatuur zijn opgeheven. Dit schreef Het Financieele Dagblad dinsdag op basis van een interview met uitvoerend directeur Lester Tan van Heineken Myanmar. Na het vertrek in 1996, startte Heineken recent weer met een eigen brouwerij in het Aziatische land, waar naast Heineken ook Tiger, ABC Extra Stout en Regal Seven wordt gebrouwen. "Behalve Noord-Korea is er in Azië na Myanmar geen nieuwe markt meer waarin we kunnen investeren", aldus Tan. In maart en april verdubbelde de verkoop ten opzichte van januari en februari. "Als Heineken willen we nummer 1 of 2 zijn in een land", liet Tan aan het FD weten. Hoe snel dat gaat gebeuren, kon de bestuurder evenwel niet zeggen. In 2013 dronk de gemiddelde inwoner van Myanmar 3,2 liter bier. In buurland Thailand was dat 31 liter en in Vietnam 36 liter, aldus het dagblad. In potentie zou Heineken in Myanmar de weg van Vietnam kunnen volgen, momenteel goed voor 10 procent van de wereldwijde winst van de bierbrouwer en het op twee na grootste biermerk, merkte het FD op. Volgens ketendirecteur Donald Otten opereert Heineken ook in Myanmar met groeikansen. "We zitten nu op een productie van 245.000 hectoliter bier per jaar, maar we kunnen hier 1,1 miljoen hectoliter brouwen. Tegen het eind van het jaar zullen we op 450.000 hectoliter zitten." Het aandeel Heineken sloot maandag op een rood Damrak 0,7 procent lager op 81,43 euro.

Bron: ABM Financial News

Doorsturen  |  Reageer

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Reageren

http://
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.