Beurs
Heineken ziet Aziƫ na overname APB als belangrijkste groeimarkt - media
7 juni 2016 - Heineken heeft Azië bestempeld als snelste groeimarkt na de overname van Asia Pacific Breweries, waardoor de merken Heineken en Tiger niet meer met elkaar concurreren. Dit zei regiopresident Frans Eusman van Heineken Azië/Pacific dinsdag in een interview met Het Financieele Dagblad.
Sinds de overname van APB in 2012 zag Heineken de verkoopvolumes in Azië met 6 procent stijgen, de omzet met 10 procent aandikken en de winst met 14 procent groeien, becijferde de krant. De bijdrage van de regio aan de totale winst van de groep groeide intussen van 18 naar 21 procent. Azië is daarmee de belangrijkste groeimarkt voor Heineken, aldus het FD.
"De belangrijkste fundamentele aanjagers zijn de gunstige demografie, toenemende welvaart en urbanisatie", aldus Eusman. De regiomanager benadrukte daarbij het relatief hoge aantal jonge mensen.
Volgens Eusman concurreren de merken Heineken en Tiger niet meer rechtstreeks met elkaar, maar kunnen de merken "goed naast elkaar" worden gezet.
Het aandeel Heineken sloot maandag 0,4 procent hoger op 83,89 euro.
Bron: ABM Financial News