Beurs
Heineken sluit sponsordeal met Formule 1
9 juni 2016 - Heineken heeft een overeenkomst gesloten met Formula One Management voor een meerjarige sponsordeal voor de Formule 1. Dit meldde de brouwer donderdagavond.
Heineken zal bij de Grand Prix van Italië, op 4 september op het circuit van Monza, fungeren als sponsor en de race wordt omgedoopt tot Formula 1 Gran Premio Heineken D'Italia 2016.
Vanaf 2017 zal Heineken event title partner zijn voor drie Formule 1 races en daarnaast ook een duidelijk aanwezigheid hebben bij diverse aanvullende Formule 1 events die worden uitgekozen door Heineken en Formule One Management.
De brouwer zal geen teams gaan sponsoren of zichtbaar zijn op de racewagens van de Formule 1 teams, aldus het bedrijf.
Verder is een belangrijk onderdeel van de samenwerking met Formule 1, het opzetten van 'niet drinken en rijden'-campagnes onder de naam "If You Drive, Never Drink."
Heineken investeert 10 procent van zijn wereldwijde marketing budget in campagnes voor een verantwoordelijke alcohol consumptie. De brouwer is verder reeds sponsor van onder andere de UEFA Champions League, de Rugby World Cup competities en de films van James Bond.
Het aandeel sloot donderdag 1,00 procent lager op 82,50 euro.
Bron: ABM Financial News