Beurs
Heineken besluit in najaar over sponsoring Formule 1 races 2017
16 juni 2016 - Heineken zal in het najaar samen met het management van de Formule 1 besluiten aan welke drie Grand Prix-races in 2017 het Nederlandse bierconcern zijn naam mag verbinden. Dit zei een woordvoerder van Heineken donderdag tegenover ABM Financial News.
Afgelopen weekend was Heineken al duidelijk zichtbaar aanwezig bij de Formule 1 Grand Prix van Canada in Montreal en op 4 september zal Heineken wederom als sponsor optreden bij de Grand Prix van Italië in Monza, zei woordvoerder David Pugh van de bierbrouwer. Deze laatste race wordt omgedoopt tot Formula 1 Gran Premio Heineken D'Italia 2016.
Heineken heeft met Formula One Management een meerjarige sponsoringovereenkomst gesloten. "Het is initieel een contract met een looptijd tot en met 2020, maar het is een doorlopend contract dat we tussentijds steeds kunnen verlengen", zei Pugh. De zegsman wilde geen financiële details geven, maar analisten en andere marktkenners noemden bedragen tussen de 150 miljoen en 250 miljoen euro voor het meerjarige contract.
"We gaan komend najaar met Bernie Ecclestone en zijn mensen van Formula One Management beslissen in welke drie Grand Prix-races we in 2017 event title partner zullen zijn", voegde Pugh toe.
De bierbrouwer zal vooralsnog geen teams gaan sponsoren of zichtbaar zijn op de racewagens van de Formule 1 teams. Verder is een belangrijk onderdeel van de samenwerking met Formule 1 het opzetten van campagnes om te wijzen op de gevaren van drinken en rijden. Deze campagnes krijgen de pay-off "If You Drive, Never Drink".
Bron: ABM Financial News