Ondernemen met de beste ondersteuning

Beurs

Nipt meer advertentieinkomsten in 2011

30 mei 2012 - Adverteerders hebben in 2011 nipt meer uitgegeven in de Nederlandse media. Dit blijkt uit cijfers van onderzoeksbureau Nielsen. Daarmee is de advertentiemarkt nog altijd niet herstel van de crisis uit 2009. In 2011 namen de bestedingen met 0,3 procent toe tot 4.925 miljoen euro. Een stijging van 17 miljoen op jaarbasis. De groei is volgens Nielsen volledig te danken aan televisie en internet die de daling van advertentieinkomsten bij de andere mediumtypen compenseerden. Internet zag de advertentiebestedingen met 12 procent groeien tot ruim 1 miljard euro waarbij ook televisie met een groei van iets meer dan 4 procent boven de 1 miljard euro uitkwam. Printmedia kampen volgens het onderzoeksbureau vooral met kleine adverteerders die hun mediabudgetten grotendeels of zelfs geheel hebben teruggeschroefd, naast het feit dat het mediaconsumptiegedrag verandert. Dagbladen zagen de advertentieinkomsten in 2011 met 7,7 procent afnemen en Huis-aan-huisbladen en nieuwsbladen noteerden zelfs een daling van 9,5 procent.

Bron: ABM Financial News

Doorsturen  |  Reageer

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Reageren

http://
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.