Sales en klantbehoud
Deze vijf trends bepalen in 2017 de retailsector
29 december 2016 - ABCOUDE - 2016 was een enerverend jaar voor de retailsector. Innovatieve mogelijkheden en nieuwe spelers volgden elkaar in razendsnel tempo op. Retailers moesten flink aanpoten om relevant en concurrerend te blijven. In 2017 gaat de stroomversnelling verder die in de afgelopen
Lees verder | ReageerMeer aankopen in winkels met kerstmuziek
07 december 2016 - ABCOUDE - Liefhebbers van kerstliedjes kunnen deze maand weer hun hart ophalen. De meesten vinden het ook fijn en gezellig. Vraag aan ruim 1000 Nederlanders van 16 jaar en ouder of zij kerstmuziek in winkels leuk vinden en 66 procen knikt
Lees verder | ReageerTop 10 grootste marketingblunders
02 november 2016 - ABCOUDE - Bedrijven krijgen vaak niet de media-aandacht waar ze op hopen. Met een campagne kun je je bedrijf of product onder de aandacht brengen. Maar dan moet je het wel goed doen. Dat het ook fout kan gaan, daar kunnen
Lees verder | ReageerIn tien stappen succesvol zakendoen met China
14 oktober 2016 - WHITEPAPER - Met de goedkeuring van zeven nieuwe vrijhandelszones eerder dit jaar, is het handelsverkeer met China verder opengesteld. Hoewel in China nu nog sprake is van een groeivertraging, biedt deze goedkeuring volop mogelijkheden voor Nederlandse exporteurs. Om ondernemers te helpen
Lees verder | ReageerVerdragen TTIP, CETA en TiSA van grote invloed op handel in Nederland
14 september 2016 - ABCOUDE - Verschillende handelsverdragen van de Europese Unie met andere landen staan ter discussie. Het gaat niet alleen om het veel besproken verdrag TTIP met Amerika, maar ook om CETA met Canada en de TiSA met een gros aan landen. In
Lees verder | ReageerVoor sommige innovaties kun je de klant beter negeren
08 september 2016 - ABCOUDE - Samen met de klant nieuwe producten ontwerpen, of er innovatieve elementen aan toevoegen is populair en vaak succesvol. Als je echter radicaal esthetisch wilt innoveren, kun je beter niet naar de klant luisteren. Deze zogeheten hedonische innovaties verkopen minder
Lees verder | ReageerZo adverteer je op Facebook
07 september 2016 - ABCOUDE - Zeg moderne ondernemer, vergeet je niet iets? Je hebt een mooie website en je bedrijfsgegevens staan vermeld op verschillende bedrijvensites. Je bent nu online vindbaar. Maar er is altijd ruimte voor verbetering. Hoe? Met Facebook! In Nederland loggen er
Lees verder | ReageerMaat vol met late betalingen aan MKB
06 september 2016 - ABCOUDE - MKB-Nederland is het slechte betaalgedrag van grote ondernemingen richting het midden- en kleinbedrijf meer dan zat. Uit onderzoek van PWC blijkt dat de gemiddelde betaaltermijnen weer oplopen, terwijl er vorig jaar nog een daling te zien was. "Het zijn
Lees verder | ReageerWhatsApp zet deur open voor reclameberichten en Facebook
29 augustus 2016 - ABCOUDE - Bedrijven kunnen in de toekomst berichten gaan sturen via WhatsApp. En de berichtendienst gaat gegevens van zijn gebruikers delen met het moederbedrijf Facebook. Dat blijkt uit de nieuwe, aangepaste privacyvoorwaarden van WhatsApp. De nieuwe voorwaarden vormen een breuk met
Lees verder | Reageer3 tips om te besparen op Google AdWords
23 augustus 2016 - ABCOUDE - Google maakt adverteren toegankelijk voor elke ondernemer. Iedereen kan namelijk gebruik maken van Google AdWords. Het goed beheren van een advertentiecampagne op Google is echter lastig en gaat vaak mis. Zo gebeurt het helaas nog veel te vaak dat
Lees verder | ReageerBanken herkennen online fraude niet
20 juni 2016 - ABCOUDE - Banken en betalingsorganisaties vinden het lastig om met online financiële fraude om te gaan in het huidige verbonden, complexe technologische landschap. Verrassend genoeg geeft ruim een derde (38 procent) van de organisaties toe dat het steeds moeilijker wordt om
Lees verder | ReageerOmzet Europese e-commerce in 2016 naar 510 miljard euro
09 juni 2016 - ABCOUDE - De B2C e-commercemarkt in Europa blijft groeien. In 2015 werd een groeipercentage van 13,3 procent gehaald (2014: 13,6 procent). Dit leidde tot een online omzet van € 455,3 miljard. De verwachting is dat het groeipercentage in 2016 daalt naar
Lees verder | ReageerMet deze 4 regels haal je zo je eerste klanten binnen
24 maart 2016 - AMSTERDAM - Je hebt een geweldig idee en de ambitie om er iets van te maken. Maar hoe overtuig je die eerste klanten om jouw product of dienst af te nemen? Dé formule voor gegarandeerd succes bestaat niet. Wel kunnen we
Lees verder | ReageerTop 10 populairste hackmethoden
22 februari 2016 - ABCOUDE - Ook internetoplichters hebben zo hun voorkeuren. Zo gemakkelijk en snel mogelijk geld en/of gegevens stelen gaat kennelijk het makkelijkste via social engeneering (bijvoorbeeld phishing). Deze methode gaat aan kop van de top 10 van hackmethoden. Wat zijn de andere
Lees verder | ReageerKlanten gemist door kloof tussen marketing en sales
18 februari 2016 - ABCOUDE - Bedrijven lopen conversie mis doordat ze koude leads onvoldoende opwarmen en op het verkeerde moment overdragen van marketing naar sales. Maar liefst 72 procent van de 250 onderzochte bedrijven dragen leads al na 1 contactmoment over van marketing naar
Lees verder | Reageer15 tips om je concurrenten te verslaan
11 december 2015 - ABCOUDE - Diensten en producten worden steeds sneller gekopieerd en ook digitalisering, liberalisering en globalisering bevorderen de concurrentie. Concurrenten houden je scherp, maar voor je het weet eten ze je de kaas van het brood. Ze kunnen zelfs je bedrijf ten
Lees verder | ReageerJe bedrijf afgekraakt op social media. 5 tips
13 oktober 2015 - LEUSDEN - Iedere ondernemer heeft wel eens een ontevreden klant; als er een fout is gemaakt, of als het product niet voldoet aan de verwachting. Voorheen diende de klant dan zijn klacht in bij de klantenservice. Die loste dat dan op
Lees verder | ReageerZo innoveer je met succes
07 oktober 2015 - ABCOUDE - LUXeXcel is winnaar van de tiende MKB Innovatie Top 100 geworden met een revolutionaire techniek waarmee optische lenzen kunnen worden geproduceerd in een 3D-printer. Wat kunnen we leren van innovatieve ondernemers zoals dit Zeeuwse bedrijf?. De Kamer van Koophandel
Lees verder | ReageerNederland terug in top 5 meest concurrerende landen
01 oktober 2015 - ABCOUDE - Nederland stijgt dit jaar van de achtste naar de vijfde plaats op de ranglijst van meest concurrerende economieën ter wereld. Dit blijkt uit de jaarlijkse ranglijst van het Global Competitiveness Report die is opgesteld door het gezaghebbende World Economic
Lees verder | ReageerWat geef jij je personeel als kerstpakket?
30 september 2015 - ABCOUDE - Het hoogseizoen voor kerstpakketten is begonnen. Althans voor het bedrijfsleven. Wat krijgen werknemers straks als kerstcadeau? Dat zou zo maar eens een dagje uit in de buurt kunnen zijn. • Veel animo voor fair trade en duurzame producten • Cadeaukaarten minder
Lees verder | ReageerTips voor betere communicatie met wanbetalers
30 september 2015 - ABCOUDE - "Preventie en aanpak van schulden schieten ernstig tekort", stelt Nibud-onderzoeker Tamara Madern. Zij stelt dat voor mensen met schulden de situatie erg complex kan zijn. Daar is nu weinig oog voor terwijl juist bij schuldproblemen ondersteuning en maatwerk nodig
Lees verder | ReageerBanken kondigen verbeteringen aan
29 september 2015 - ABCOUDE - De Nederlandse Vereniging van Banken (NVB) heeft gisteren voor het eerst de Vertrouwensmonitor Banken gepresenteerd. Het bureau GfK onderzocht hiervoor hoe Nederlanders denken over banken in het algemeen, de eigen bank en hoe zij verschillende aspecten van de dienstverlening
Lees verder | ReageerOmzet webwinkels groeit fors
25 september 2015 - ABCOUDE - Nederlandse consumenten geven in het eerste halfjaar van 2015 € 7,96 miljard uit aan online aankopen van producten en diensten. Dit betekent een groei van 18,4 procent ten opzichte van vorig jaar, toen er in het eerste halfjaar €
Lees verder | ReageerZZP'er succesvol dankzij doorzettingsvermogen
22 september 2015 - BEEMSTER - Doorzettingsvermogen is de belangrijkste succesfactor van ZZP’ers. Daarna zijn aansluiten op de behoefte van de klant en zelfvertrouwen belangrijk. De meerderheid van de ZZP’ers (62,5 procent) denkt bovendien dat succes aan te leren of zelfs af te dwingen is.
Lees verder | ReageerVeel ondernemers krap gehuisvest
03 september 2015 - ABCOUDE - ZZP'ers werken vaak vanuit huis omdat het goedkoop en makkelijk is. Toch kleven er nadelen aan, geven deze zelfstandigen aan. De ruimte om als bedrijf te groeien is vaak letterlijk te klein. Ook blijkt de representativiteit soms een punt
Lees verder | ReageerMiljonairs guller dan gedacht
02 september 2015 - ABCOUDE - Miljonairs zijn guller dan eerdere studies doen geloven. Dat blijkt uit een wetenschappelijk onderzoek onder ruim zeshonderd miljonairs in Nederland. Zij namen deel aan een experiment waarin zij 100 euro konden weggeven, al dan niet in interactie met de
Lees verder | ReageerKans op wanbetaling wereldwijd groter
27 augustus 2015 - ABCOUDE - Het gevaar voor faillissementen en wanbetaling is wereldwijd bij lange na niet geweken. In tegendeel. De vooruitzichten voor dit jaar zijn juist verslechterd. De moeilijkheden zullen zeker tot in 2016 voortduren. Pluspunt is dat Nederland het ten opzichte van
Lees verder | ReageerRetourzendingen webwinkels blijven een probleem
26 augustus 2015 - ABCOUDE - Meer dan de helft van de webwinkels houdt zich niet aan de wettelijke regels die gelden bij het retour zenden van aankopen. Dat blijkt uit een onderzoek van de Consumentenbond onder 200 webwinkels. Webwinkels betalen vaak te laat of
Lees verder | ReageerMeer optimisme bij ondernemers
26 augustus 2015 - ABCOUDE - MKB'ers zijn optimistischer over het reilen en zeilen van hun bedrijf. Gaf begin dit jaar nog 53 procent zijn bedrijf een rapportcijfer zeven of een acht, in de laatste peiling van juli is dit geklommen tot 67 procent. Het
Lees verder | ReageerBepaal eerst het doel van je website
24 augustus 2015 - ABCOUDE - De meeste ondernemers gebruiken hun website alleen als online visitekaartje, blijkt uit onderzoek door BC.nl en DTG. Je kunt er echter veel meer uit halen. Hoe je je website ook inzet, de eerste stap is altijd dezelfde: je doelen
Lees verder | Reageer10 tips voor jouw time management
21 augustus 2015 - ABCOUDE - De vakantietijd loopt op zijn einde. Nu de economie aantrekt, staat er voor veel ondernemers een druk najaar voor de deur. Profiteer er optimaal van door nu al te zorgen dat je je tijd goed indeelt. 10 tips voor
Lees verder | ReageerMKB kan IT gratis laten checken door sociale hacker
19 augustus 2015 - ABCOUDE - Bedrijven zijn het grootste slachtoffer van cybercrime. Zij worden per jaar voor 6,6 miljard euro gedupeerd. De totale schade, inclusief particulieren is, 8,8 miljard euro. Gisteren is een grootse campagne van start gegaan tegen cybercrime om deze schade te
Lees verder | ReageerUitstel aandeelhoudersregister tegen fraude
13 augustus 2015 - ABCOUDE - Het centraal aandeelhoudersregister voor besloten en (niet-beursgenoteerde) naamloze vennootschappen laat op zich wachten. De instelling van het in 2011 toegezegde register is nog steeds onderwerp van studie. De minister hoopt op besluitvorming dit najaar. • Register moet zorgen voor veilig
Lees verder | ReageerOppassen met zakendoen in Griekenland
11 augustus 2015 - ABCOUDE - De miljardensteun aan Griekenland begint weer aan te trekken. De overheid waarschuwt ondernemers desalniettemin dat het verstandig is om er rekening mee te houden dat Griekse bedrijven of organisaties (tijdelijk) in financiële problemen kunnen komen. "Tref hiervoor de juiste
Lees verder | Reageer16 tips bij het onderhandelen
10 augustus 2015 - ABCOUDE - We onderhandelen elke dag. Met werknemers, klanten, leveranciers, anderen... Zelfs privé moet er soms onderhandeld worden. Maar hoe haal je er nou het meeste uit? BC.nl helpt je met 16 tips voor het beste onderhandelingsresultaat. • Bereid je goed voor •
Lees verder | ReageerInspiratietips voor online marketing voor het MKB
07 augustus 2015 - ABCOUDE - Je bent de hele dag met je bedrijf bezig. Je voelt je betrokken bij iedereen en bent op de hoogte van alles. Geldt dit ook voor jou? Voor veel ondernemers is dit de dagelijkse gang van zaken. Toch is
Lees verder | ReageerSeks en geweld verkopen niet
29 juli 2015 - ABCOUDE - Het adagium ‘sex sells’ kan overboord. Althans, dat beweren onderzoekers van de Amerikaanse Ohio State University. Seks en geweld in reclames leiden sterk af van de boodschap en zorgen ervoor dat mensen zich de merknamen minder goed kunnen herinneren.
Lees verder | ReageerOpenbaarmaking WOZ-waarde in oktober 2016
15 juli 2015 - ABCOUDE - Nog even en iedereen kan zien hoeveel de WOZ-waarde van een pand is. Handig als input voor je marketing-activiteiten. De inwerkingtreding van de wijziging van de Wet WOZ in verband met openbaarheid van de WOZ-waarde is voorlopig gesteld op
Lees verder | ReageerOndernemer mist online omzetkansen
16 juni 2015 - AMSTERDAM/ABCOUDE - Ondernemers missen online vaak kansen voor meer omzet via hun website. Ze beschouwen de website vooral als visitekaartje, niet als sales-instrument. Opvallend is ook dat een op de drie ondernemers bij het ontwerp van hun website vooral kijkt naar
Lees verder | ReageerHelft ondernemers wijzigt wachtwoorden nooit
27 mei 2015 - ABCOUDE - Eén op de acht ondernemers in het MKB is de afgelopen 12 maanden slachtoffer geweest van bedrijfscriminaliteit. Diefstal en inbraak komen het vaakst voor in het MKB. Bijna de helft van de ondernemers geeft aan belangrijke wachtwoorden nooit te
Lees verder | ReageerFacebook moet open kaart spelen over gebruik profielfoto's
07 mei 2015 - ABCOUDE - Facebook gaat het College bescherming persoonsgegevens (CBP) de gewenste informatie verstrekken. Het CBP onderzoekt de privacyvoorwaarden in verband met het gebruik van gegevens en foto's uit Facebook-profielen voor commerciële doeleinden. Hiermee is de dwangsom tot 750.000 euro per dag
Lees verder | ReageerTips voor een tactvolle incasso
15 april 2015 - ABCOUDE - Het ministerie van Economische Zaken gaat de betaling tussen bedrijven onderzoeken. Insteek is mede het vermoeden dat grootbedrijven veelvuldig de betalingstermijnen van kleine ondernemers en ZZP’ers overschrijden. Het is soms inderdaad een delicate zaak om een klant tot betaling
Lees verder | ReageerGreat place to work is geen luilekkerland
03 april 2015 - ABCOUDE - Hoe schoppen bedrijven het zover dat ze worden gekozen tot ‘great place to work’? Zijn dat bedrijven met snoezelhoeken en limo’s voor het personeel? Nee, niet per se. De winnaars van de drie categorieën geven enkele tips. Inge Ernst,
Lees verder | ReageerZakenreizen gaan vooral naar Parijs en Londen
27 maart 2015 - ABCOUDE - Parijs en Londen zijn de populairste bestemmingen bij zakenreizigers uit de Benelux. Frankfurt en München completeren het kwartet dat al jaren de top 10 aanvoert. Buiten Europa zijn Singapore en New York gewild. Sterkste stijger: Kopenhagen BCD Travel, dat de top
Lees verder | ReageerSmoor conflict met de klant in de kiem
06 februari 2015 - ABCOUDE - Je werkt hard in je bedrijf voor je omzet en tevreden klanten. Als er een conflict met een van je klanten ontstaat, kan veel van dat werk teniet worden gedaan. Daarom dienen ondernemers altijd hun algemene voorwaarden op orde
Lees verder | ReageerBedrijven afgerekend op hun maatschappelijk nut
21 januari 2015 - ABCOUDE - Duurzaam ondernemen is de ondertoon van alleen wat goede sier maken voor klanten voorbij. Bedrijven worden steeds meer afgerekend op hun maatschappelijk nut van de business. Dit blijkt uit het tweejaarlijkse trendrapport van MVO Nederland. • Koplopers radicaler en talrijker •
Lees verder | ReageerZo snoei je zeurpieten de mond
14 januari 2015 - ABCOUDE - Optimisten zien een glas dat half vol is. Pessimisten zien een glas dat half leeg is. Notoire klagers vinden dat zij het verkeerde glas hebben gekregen, waardoor zij het slachtoffer zijn. En daar klagen ze bij jou over. Sommige
Lees verder | Reageer'Lekker ding' eerder op sollicitatiegesprek
12 december 2014 - ABCOUDE - Een knap mens maakt meer kans om te worden uitgenodigd voor een sollicitatie. En niet zo’n klein beetje, maar liefst 20 procent volgens het Sociaal en Cultureel Rapport 2014. Die zware studie, die enorme werkervaring, leuk als je dat
Lees verder | ReageerIedereen ziet de flaters van bedrijven
28 november 2014 - ABCOUDE - Vergissen is menselijk, maar gebeurt dit met je bedrijf dan kunnen de gevolgen groot zijn. Zeker met de komst van social media kan een blunder enorm worden uitvergroot. Een aantal fikse flaters op een rij: • Econoom wordt werkloze • Pijnlijke
Lees verder | ReageerTips om als ZZP'er betaald te krijgen
16 oktober 2014 - AMSTERDAM - De meeste ZZP’ers werken als freelancers, en maken gebruik van een contractvorm waarbij een bedrijf of een individu zich verbindt om een prestatie te leveren voor een opdrachtgever. Dit biedt voordelen voor de opdrachtgever (geen verzekeringsplicht) maar ook voor
Lees verder | ReageerSales in 20 rake citaten
10 oktober 2014 - ABCOUDE - Soms hoor je een zin of een citaat waarmee het verkopen in weinig woorden raak wordt omschreven. Zo’n zin of citaat kan in één klap nieuw inzicht geven of woorden geven aan inzicht dat je al had. Vaak roept
Lees verder | ReageerWebwinkels zien omzet groeien
26 september 2014 - ABCOUDE - Nederlandse consumenten hebben in het eerste half jaar ruim 53 miljoen aankopen via internet gedaan, met een totale omzet van € 6,58 miljard. Hiermee is de online markt verantwoordelijk voor 18 procent van alle bestedingen in Nederland. Bijna 4
Lees verder | Reageer‘Smartphone-economie van grote invloed op ondernemers’
24 september 2014 - ABCOUDE - Door digitalisering en nieuwe technologie zullen de economieën van veel landen de komende 20 jaar meer veranderen dan in de afgelopen vijftig jaar. Dat stelt prof. dr. Willem Vermeend tijdens zijn oratie op 7 oktober bij de Open Universiteit.
Lees verder | ReageerGratis foto's om je blog of site aan te kleden
15 september 2014 - ABCOUDE - Een foto zegt vaak meer dan 1000 woorden, ook op jouw website of bij je blog. Maar waar haal je deze beelden vandaan zonder je helemaal blauw te betalen aan de beeldrechten? Gelukkig bieden flink wat websites gratis beeldmateriaal
Lees verder | ReageerIntrovert en toch succesvol als ondernemer
08 september 2014 - ABCOUDE - Soms lijkt het wel alsof een vlotte babbel het belangrijkste is om goed te kunnen ondernemen. Natuurlijk komt het goed van pas als je makkelijk in groepen beweegt en contacten legt. Helaas is niet iedereen van zichzelf zo outgoing.
Lees verder | ReageerZelf aan de slag met je bedrijfslogo
04 september 2014 - ABCOUDE - Je logo is een belangrijk hulpmiddel om je bedrijf onder de aandacht te brengen en te houden. Voor veel kleine ondernemers is het alleen lastig om een goed beeldmerk te ontwerpen. Een goed logo moet dan ook aan veel
Lees verder | ReageerMKB voelt sancties Rusland
12 augustus 2014 - ABCOUDE - Rusland is gestopt met het importeren van een aantal producten uit Europa en andere westerse landen. Het betreft vooral voedsel en zuivelproducten, maar Rusland zou ook een importverbod voor auto’s, vliegtuigen en marineschepen overwegen, alsmede een verbod om over
Lees verder | ReageerTop 5 blunders bij een incassogesprek
07 augustus 2014 - AMSTERDAM - Wanneer je klant niet heeft betaald, kun je natuurlijk altijd een herinnering en een aanmaning per e-mail of post versturen. Maar tijdens het eerste debiteurenbeheertraject werkt een telefoontje vaak veel efficiënter, tenminste, als je over de juiste vaardigheden en
Lees verder | ReageerMarketing kleine ondernemer begint bij eigen trots
08 juli 2014 - ABCOUDE - Veel ondernemers denken bij de term marketing aan reclame maken, hoge kosten en veel gedoe om niks. Onzin, stelt auteur Karen Romme. Van haar hand verscheen onlangs de derde uitgave van Calimeromarketing. Een laagdrempelig boek, speciaal voor kleine ondernemers
Lees verder | ReageerNederlandse bedrijven koplopers social media
02 juli 2014 - ABCOUDE - Bedrijven maken steeds meer gebruik van sociale media. Ze communiceren hier met klanten en partners, maar ook om gewoonweg zichtbaar te zijn. Binnen de Europese Unie lopen de bedrijven in Nederland voorop wat betreft het gebruik van Twitter. •
Lees verder | ReageerManagers liegen over prestaties collega's
01 juli 2014 - ABCOUDE - Wanneer en hoe vaak managers liegen in prestatieverslagen van het bedrijf hangt af van hoe hun collega's door de resultaten worden getroffen. Maar ze zullen minder snel liegen als dat betekent dat hun collega's minder profiteren. Dus: zelfs als
Lees verder | Reageer8 tips voor een solide start van je bedrijf
26 juni 2014 - ABCOUDE - Een goede start is van groot belang als je een bedrijf gaat beginnen. Veel enthousiaste collega-ondernemers die je zijn voorgegaan hebben fikse uitglijders gemaakt. Doe het zelf in een keer goed aan de hand van de volgende tips. • Ben
Lees verder | Reageer8 grootste missers bij vakantiebericht
16 juni 2014 - ABCOUDE - De zomer staat voor de deur en dat betekent dat veel mensen een paar weken afwezig zijn op kantoor. Een out-of-office-bericht is handig als je op vakantie gaat. Maar pas op dat je niet de volgende veelvoorkomende en vooral
Lees verder | Reageer8 tips voor een betere website
13 juni 2014 - ABCOUDE - Misschien heb je wel een prachtige website. Met alleen nog het probleem, dat je er geen verkoop op realiseert. In dat geval loop je kans dat de hele exercitie van het bouwen van een website je niets oplevert. Daar
Lees verder | ReageerPrijzenoorlog te winnen met zorgvuldig strijdplan
11 juni 2014 - ABCOUDE - Als bedrijf hoef je niet per se de laagste kosten te hebben om een prijzenoorlog in jouw markt te winnen. Met een zorgvuldig strijdplan kun je namelijk ook zegevieren. Dat blijkt onder andere uit de supermarktoorlog tussen Ahold en
Lees verder | ReageerLeveren social media in het bedrijfsleven nu echt wat op?
05 juni 2014 - AMSTERDAM - Ons onderzoek over social media van mei 2014 heeft tot bijzondere resultaten geleid. In dit onderzoek lag de focus op bedrijven uit de B2B sector. Het zakelijke gebruik van social media is voor veel bedrijven uit het MKB beperkt
Lees verder | ReageerGoed bedrijf heeft trouwe werknemers
02 juni 2014 - ABCOUDE - Organisaties die de basis goed op orde hebben, beschikken over medewerkers die veel voldoening uit het werk halen en daarbij meer verantwoordelijkheid nemen in het werk. De kans dat deze medewerkers elders solliciteren is tweemaal kleiner, de kans dat
Lees verder | ReageerLicentie nodig voor WK kijken op de zaak
27 mei 2014 - ABCOUDE - Ondernemers die gezellig met het personeel naar wedstrijden willen kijken tijdens de komende WK’s hockey en voetbal, hebben hiervoor een licentie nodig. "Doe je dat niet, dat heb je een illegale vertoning", zegt Esther van Geffen van de stichting
Lees verder | ReageerNetwerker voelt zich een viezerik
22 mei 2014 - ABCOUDE - Netwerken is minder makkelijk dan wel wordt aangenomen. Mensen die een sociale activiteit bezoeken om te netwerken, voelen zich achteraf viezer dan mensen die er voor hun plezier heen gaan. En dat ligt niet aan de hapjes en drankjes
Lees verder | ReageerWeet wat je website opbrengt
13 mei 2014 - ABCOUDE - Je besteedt veel aandacht aan je website, want die is immers onmisbaar voor je bedrijf. Maar hoe belangrijk is het eigenlijk precies? Wat levert je site nou op? Dat kun je zelf aardig nauwkeurig berekenen. • Formule helpt je
Lees verder | ReageerPlezier staat bij starters voorop
02 mei 2014 - ABCOUDE - Niet minder dan 55 procent van de startende ondernemers in Nederland zijn gedreven ondernemers die veel waarde hechten aan plezier en zelfontplooiing. Zowel op het zakelijke als persoonlijke vlak. Deze groep, de zogeheten ontplooiers, komt naar voren uit een
Lees verder | ReageerTorenhoge retourkosten voor webwinkels
30 april 2014 - ABCOUDE - Een verkeerde maat, de kleur valt tegen of het artikel is kapot. Webwinkels kampen met grote aantallen retourzendingen. En ze doen vaak geheimzinnig over wat hen dat precies kost. Zie ook: Regels voor webshophouders aangescherpt 18 miljard omzet, geen winst De Duitse
Lees verder | ReageerSocial media protocol voor medewerkers MKB
28 april 2014 - ABCOUDE - Voor een nauw klantcontact zijn social media ideale middelen. Maar je wil niet dat via dezelfde weg medewerkers onbedoeld gevoelige informatie delen. En ook niet dat ze de hele dag bezig zijn met Twitter of Facebook. Het nieuwe BC.nl
Lees verder | ReageerFlinke toename clicks op advertenties Google
23 april 2014 - ABCOUDE - Internetgebruikers hebben in het eerste kwartaal van 2014 meer op advertenties van Google geklikt. De online gigant heeft zijn cijfers bekend gemaakt en zag een flinke stijging van maar liefst 26 procent ten opzichte van hetzelfde kwartaal in 2013.
Lees verder | ReageerUiterlijk werknemer: dit mag de baas zeggen
08 april 2014 - ABCOUDE - Met een piercing, hanenkam, in een boerka, met tulband, lange baard of een grote tatoeage. Het uiterlijk van je werknemer kan nogal verschillen. Wanneer en in welke mate mag een werkgever zich hiermee bemoeien? • Hanenkam op zakelijke afspraak •
Lees verder | ReageerJe rekening betaald krijgen: een delicate zaak
07 april 2014 - ABCOUDE - Incasso is altijd een teer punt voor ondernemers. Je wilt graag je rekeningen zo snel mogelijk betaald zien, maar aan de andere kant wil je ook je relatie met je klant goed houden. Hoe kan je dat het beste
Lees verder | ReageerGeen zakenrelatie voor taalkluns
26 maart 2014 - ABCOUDE - Bijna drie kwart van de hoogopgeleide Nederlanders gaat niet snel een zakenrelatie aan met iemand die schrijffouten maakt in het Nederlands. Ruim de helft van de hoogopgeleiden schrijft naar eigen zeggen foutloos Nederlands. Over hun werkomgeving zijn ze echter
Lees verder | ReageerPubliek YouTube reageert goed op advertenties
17 maart 2014 - ABCOUDE - Bezoekers van YouTube zijn voor bedrijven zeer interessante consumenten, wijst recent onderzoek uit. Adverteren op het online videokanaal blijkt bovendien erg rendabel: maar liefst 34 procent van de bezoekers onderneemt actie als ze een advertentie zien die voor een
Lees verder | ReageerVergroot je invloed met. . . Schaarste
07 maart 2014 - AMSTERDAM - De afgelopen 5 keer heb je 5 manieren ontdekt om je invloed te vergroten: Wederkerigheid, Commitment en Consistentie, Sociaal Bewijs, Sympathie en Autoriteit. Het artikel van vandaag met manier #6 markeert het einde van deze reeks en gaat over…
Lees verder | ReageerVoorkom deze 9 fouten bij je portfolio
04 maart 2014 - ABCOUDE - Als kleine ondernemer en ZZP’er kan een gevuld en goed verzorgd portfolio je helpen nieuwe opdrachten binnen te halen. Ook kun je jezelf er mee onderscheiden van je concurrent. Maar kijk wel uit dat je niet juist in de
Lees verder | Reageer6 tips om geen omzet te missen
03 maart 2014 - ABCOUDE - Je bent als ondernemer beter bereikbaar dan ooit, zou je denken. Je hebt immers telefoon, mobiele telefoon, e-mail, sociale media en een contactformulier op je website. Toch klopt dat niet. Uit onderzoek blijkt dat de bereikbaarheid van ondernemers afneemt,
Lees verder | Reageer7 tips om effectief nee te zeggen
28 februari 2014 - ABCOUDE - Je kent ze wel. Die leuke verkoper aan de telefoon met dat product dat je niet wilt hebben. Of die klant die je vraagt iets te doen dat maar een minuutje kost – en vervolgens ben je uren bezig
Lees verder | ReageerCommuniceer handig over tariefsverhoging
26 februari 2014 - ABCOUDE - Je onkosten zijn gestegen of je bent beter geworden in je werk. De hoogste tijd om je uurtarief te verhogen. Maar je wilt voorkomen dat klanten weglopen. 6 tips om je prijsverhoging goed te communiceren. • Bepaal of je het
Lees verder | ReageerVerander je uurtarief op juiste gronden
25 februari 2014 - ABCOUDE - De hoogte van je uurtarief bepaalt direct hoeveel je als ZZP´er verdient. Vraag je te weinig, dan ben je dief van eigen portemonnee. Maar wat is nou een goede reden om je tarief te verhogen? En wanneer is dit
Lees verder | ReageerWat foute bazen moeten doen en laten
30 januari 2014 - ABCOUDE - Werkgevers gaan nogal eens in de fout met de persoonsgegevens van hun werknemers. Medische gegevens afdwingen, stiekem cameratoezicht om het functioneren te beoordelen, sommige bazen maken er een potje van. Het College bescherming persoonsgegevens (CBP) hoopt met de ‘do’s
Lees verder | Reageer'Als het me lukt, geeft me dat een trots gevoel'
30 januari 2014 - ABCOUDE - "Het gaat mij uiteindelijk om het proces, om het internationaal zaken doen. Het leukste vind ik de enorme uitdaging om met alle culturen in de wereld om te gaan en samen te werken. Als me het dan lukt, dan
Lees verder | ReageerRegels voor webshophouders aangescherpt
16 januari 2014 - ABCOUDE - Een onlangs van kracht geworden Europese richtlijn beoogt dat Europese consumenten online overal dezelfde rechten krijgen. Als gevolg hiervan zullen veel Nederlandse webshophouders hun voorwaarden moeten aanpassen. Ze hebben hiervoor tot juni 2014 de tijd. • Bescherming Nederlandse consument
Lees verder | ReageerVergroot je invloed met. . . Commitment en Consistentie
10 januari 2014 - AMSTERDAM - Vorige keer heb je kunnen lezen hoe je je invloed vergroot met… wederkerigheid. Het artikel van vandaag gaat over de tweede manier waarop je invloed vergroot: Commitment en Consistentie. Volgens Robert Cialdini, de auteur van Influence: The Psychology of
Lees verder | ReageerWebshop niet zomaar naar Duitsland
20 december 2013 - ABCOUDE - Voor veel Nederlandse ondernemers is Duitsland hét exportland bij uitstek. Veel MKB’ers willen daar een graantje van meepikken, door bijvoorbeeld een Duitstalige webshop op te zetten. Toch is dit minder eenvoudig dan het lijkt. Een veelgemaakte fout is het
Lees verder | ReageerVergroot je invloed met. . . Wederkerigheid
13 december 2013 - AMSTERDAM - Hoe meer "body" jouw business krijgt, hoe meer je ontdekt dat jouw business drie voordelen oplevert. Ik noem ze de Grote Drie "I" Voordelen: • Invloed • Impact • Inkomen Zie ook: Meer bezoekers naar je website (deel 1) Zie ook: Meer bezoekers naar
Lees verder | ReageerWaarom neem je niet op?
04 december 2013 - ABCOUDE - Uit onderzoek van KPN en Synovate blijkt dat de bedrijfstelefoon binnen 15 seconden moet worden opgenomen. En daar wringt de schoen voor de ondernemer. Hij is druk en heeft niet altijd het personeel voor een snelle opvolging van telefoontjes,
Lees verder | ReageerSamen adverteren levert meer op
03 december 2013 - ABCOUDE - Grote bedrijven slaan regelmatig met veel succes de handen ineen. Philips en Douwe Egberts slaagden er bijvoorbeeld samen in met Senseo een nieuwe koffiemarkt aan te boren. Van deze uitgekiende methode kunnen ook MKB’ers gebruik maken. Maar wat kan
Lees verder | ReageerCRM module in gratis boekhoudpakket BC.nl
29 november 2013 - ABCOUDE - Er is een belangrijke update van het gratis boekhoudpakket van BC.nl: de nieuwe CRM module is van start gegaan. Ook is er een mailadres geopend waar je je vragen over het boekhoudpakket kunt stellen. Vanaf februari 2014 stellen de
Lees verder | ReageerMeer bezoekers naar je website (deel 2 van 2)
29 november 2013 - AMSTERDAM - Dit is het tweede deel van het artikel Meer bezoekers naar je website. Laten we direct verdergaan bij waar we zijn gebleven… • Strategie #3 – bezoekers via Twitter • Strategie #5 – bezoekers via LinkedIn Zie ook: Meer bezoekers naar je
Lees verder | ReageerStartups cruciaal voor grote bedrijven
22 november 2013 - ABCOUDE - Voor de innovatiekracht van grote bedrijven is samenwerking met startups cruciaal. 52 procent van de grote ondernemingen geeft aan niet in staat te zijn om op autonome kracht te innoveren. Toch gaat maar 40 procent van de grote bedrijven
Lees verder | ReageerZZP'ers: risico's aan samenwerking
18 november 2013 - ABCOUDE - ZZP’ers die een samenwerkingsverband met andere kleine ondernemers zijn aangegaan beschouwen een onduidelijke verdeling van kosten en inkomsten als grootste bedreiging van deze samenwerking. Andere belangrijke risico’s zijn vage afspraken over werkverdeling en het ontstaan van onderlinge ruzies en
Lees verder | ReageerMeer bezoekers naar je website
15 november 2013 - AMSTERDAM - De vorige keer las je het tweede deel van mijn 10 regels voor een betere website. Ervan uitgaande dat je de meeste (of alle) van deze regels hebt toegepast op je website, ben je nu klaar om online bezoekers
Lees verder | ReageerKies de juiste netwerkborrel: 5 tips
08 november 2013 - ABCOUDE - Netwerkbijeenkomsten zijn ideale gelegenheden om nieuwe contacten te leggen, inspiratie te vinden en misschien zaken te doen. Maar hoe kies je uit het enorme aanbod de juiste borrel voor jouw doelen? 5 tips om je hierbij te helpen. • Zonder
Lees verder | ReageerWorkshop: slimmigheden vergroten rendement webshop
05 november 2013 - ABCOUDE - De consument heeft het op internet voor het zeggen. Is je prijs te hoog of oogt de site rommelig, dan verkast een klant met een paar klikken van jouw webshop naar de concurrent. De workshop Rendement in E-commerce van
Lees verder | Reageer10 regels voor een betere website (deel 2 van 2)
01 november 2013 - ABCOUDE - Als professional of ondernemer kan jouw website het meest krachtige ‘wapen’ zijn in je marketing systeem. Helaas zijn de meeste websites van mijn studenten niet veel meer dan een online brochure, die niets (of heel weinig) doet om hun
Lees verder | Reageer10 regels voor een betere website (deel 1)
21 oktober 2013 - ABCOUDE - Als professional of ondernemer kan jouw website het meest krachtige ‘wapen’ zijn in je marketing systeem. Helaas zijn de meeste websites van mijn studenten niet veel meer dan een online brochure, die niets (of heel weinig) doet om hun
Lees verder | Reageer6 tips voor een goede reputatie op social media
02 oktober 2013 - ABCOUDE - Het bewaken van je online reputatie is ook voor kleine ondernemingen aan te raden, schreven we eerder. Maar hoe gaat die zogeheten webcare in zijn werk? 6 tips voor de kleine ondernemer om je reputatie te verbeteren via social
Lees verder | ReageerCBP: kijkgedrag ligt met smart tv op straat
27 augustus 2013 - ABCOUDE - Het College Bescherming Persoonsgegevens (CBP) heeft TP Vision op de vingers getikt over het verzamelen en bewaren van gegevens over online kijkgedrag. Het bedrijf houdt van smart tv’s onder meer bij naar welke zenders je kijkt. Doel is om
Lees verder | ReageerNBSO ondersteunt Nederlands MKB bij zakendoen met Britten
16 juli 2013 - ABCOUDE - Zaken doen met de Britten kan veel omzet opleveren. Angelique Meyer (foto), chief representative van het NBSO in Manchester, helpt Nederlandse MKB’ers voet op Britse grond te zetten. Deze hulp wordt vanuit de Nederlandse overheid aangeboden en is laagdrempelig
Lees verder | Reageer5 manieren om de expert te worden in jouw vakgebied
14 juni 2013 - AMSTERDAM - Bekend zijn als de expert in je vakgebied is marketingtechnisch een uitstekende positie om je in te bevinden. Mensen komen naar je toe als ze vragen of problemen tegenkomen die te maken hebben met jouw expertise, ze vertrouwen erop
Lees verder | ReageerFranchisenemers draaien beter dan bedrijfsleiders
11 juni 2013 - ABCOUDE - De groei van het aantal franchiseformules zet door, blijkt uit onderzoek van Panteia/EIM. De onderzoekers: "Een opvallende trend is dat er enkele formules zijn, die al jarenlang bestaan maar pas nu het samenwerkingsmodel franchise hebben omarmd. Denk aan (retail)formules
Lees verder | ReageerWebwinkel heeft de toekomst
10 juni 2013 - ABCOUDE - De online retailmarkt groeit veel sneller dan verwacht. De omzet van webwinkels zal tussen nu en 2030 met maar liefst 700 procent groeien. Dat is meer dan de hele groei van de retailmarkt. Fysieke winkels zullen hun omzet zien
Lees verder | Reageer10 tips van een heuse uitvinder/ondernemer
07 mei 2013 - ABCOUDE - Govert van Oord is techneut, uitvinder en ondernemer. Zijn revolutionaire manier van voedselbereiding - e-Cooking - staat aan de vooravond van een internationale doorbraak. Welke tips heeft hij voor collega-innovators? Van Oord: "Een hele praktische: kom niet in cash-problemen!
Lees verder | ReageerBeter lokaal vindbaar via het web
06 mei 2013 - ABCOUDE - Met een website, een Facebookpagina en eventueel online advertenties doet u er als ondernemer alles aan om een zo groot mogelijke doelgroep te bereiken op het internet. Daarnaast wilt u uw bedrijf wellicht ook lokaal onder de aandacht brengen.
Lees verder | ReageerSnel omzet halen in onze buurlanden
13 februari 2013 - ABCOUDE - Ondernemers (starters op de exportmarkt) die willen verkopen in buurlanden, worden binnenkort op hun wenken bediend. Dit jaar gaan er handelsmissies naar de top 4-exportmarkten voor Nederland: Frankrijk, België, Engeland en Duitsland. Een handelsmissie is ideaal als je snel
Lees verder | ReageerOvertuigende advertentieteksten: 5 tips
08 januari 2013 - AMSTERDAM - Adverteren via Google vereist naast uitgebreide kennis van de techniek, van het biedingsproces en van de terminologie ook een creatieve en slimme schrijfstijl. Google hanteert hiervoor strenge advertentierichtlijnen. Wat zijn de regels van Google? 5 Inzichten om je aan
Lees verder | ReageerFocus op echte vernieuwingen
27 november 2012 - ABCOUDE - Nederlandse bedrijven richten zich steeds meer op echt vernieuwende innovaties om meer omzet te halen. Uit onderzoek van de Erasmus University blijkt dat het Nederlandse bedrijfsleven 2,6 procent meer investeert in deze zogeheten radicale innovatie. Verder blijkt dat 75
Lees verder | ReageerM-commerce gaat miljard euro opleveren
21 september 2012 - ABCOUDE - Mobiel ondernemen heeft de toekomst. M-commerce staat nu nog in de kinderschoenen, maar over 5 jaar gaat er in Nederland een miljard euro in om. MKB-ondernemers vinden dat mobiel ondernemen veel nieuwe kansen biedt. Alleen hebben zij hun strategie
Lees verder | ReageerKant-en-klare webshop voor uw bedrijf
08 december 2011 - ABCOUDE - Als u een extra verkoopkanaal zoekt voor uw producten, of u wilt ondernemen op internet, dan is een webshop daarvoor een aantrekkelijke mogelijkheid. Het starten van een webshop wordt steeds makkelijker. Vooral nu logistieke dienstverleners daar kant-en-klare pakketten voor
Lees verder | ReageerTelemarketeers lappen regels aan hun laars
27 juli 2011 - ABCOUDE - Telemarketeers hebben voor ruim 1,2 miljoen euro aan boetes aan hun broek gekregen voor overtredingen van de telemarketingregels. Er werden onder meer boetes uitgedeeld aan goede doelen loterijen en energiebedrijven. De recentste boete betreft de verkoop van hotelgoldcard. • 26
Lees verder | ReageerEisen voor een goede offerte
05 juli 2011 - ABCOUDE - In tegenstelling tot een factuur, zijn aan een offerte geen wettelijke eisen gesteld. Maar feitelijk ligt er een overeenkomst wanneer een door u getekende offerte door de klant is ondertekend. Zorg er daarom voor, dat uw offerte ‘compleet’ is,
Lees verder | ReageerTien tips voor een overheidsopdracht
31 mei 2011 - ABCOUDE - Wat zijn goede tips om een aanbesteding binnen te halen? De gemeenten Lingewaard en Overbetuwe geven binnen het initiatief ‘Betuwe onderneemt beter’ tien goede tips om als ondernemer uw scoringskans te verbeteren. 1) Bezoek ten minste eenmaal per week de
Lees verder | ReageerZo werkt een aanbesteding
31 mei 2011 - ABCOUDE - Kleine bedrijven gaan meer kans maken op een opdracht van de gemeente. De Aanbestedingswet zal zo worden gewijzigd dat u beter naar een opdracht kunt meedingen. De wijziging ligt nu bij de Tweede Kamer. Toch zult u zich ook
Lees verder | ReageerTips voor uw telemarketing
02 mei 2011 - ABCOUDE - Het is een beetje een rare tijd: op veel fronten is het nog crisis, maar in een aantal branches gaat het alweer een stuk beter: hét moment om de horizon weer eens wat te verbreden door middel van telemarketing.
Lees verder | ReageerMeer omzet in 10 tips
17 februari 2011 - HOOFDDORP - Als ondernemer binnen het MKB bent u vaak belast met allerlei verschillende onderdelen van de bedrijfsvoering. Een van de speerpunten van ieder bedrijf is een verkoopplan opstellen en uitvoeren. Het hebben van heldere verkoopdoelen maakt het mogelijk om een
Lees verder | ReageerSalestips: Under-promise, Over-deliver
18 augustus 2010 - ABCOUDE – We gebruiken de marketingterm Under-promise, Over-deliver al zo’n twintig jaar. Tegenwoordig misschien ook, omdat kopers snel klagen wanneer iets niet is zoals het volgens hen had moeten zijn. Of ze lopen weg of dienen een claim in als u
Lees verder | ReageerKijk elkaar niet lang in de ogen
09 maart 2010 - WADDINXVEEN - Als kind hebt u waarschijnlijk geleerd dat het beleefd is om de ander recht in de ogen te kijken. Of anders wel dat je pas eerlijk wordt gevonden wanneer je de ander recht in de ogen kijkt. Wie herkent
Lees verder | ReageerMaak van uw klant een fan in 8 stappen
01 september 2009 - ABCOUDE - "Uw klanten zijn alleen maar tevreden omdat hun verwachtingen niet hooggespannen zijn en omdat niemand het beter doet. Tevreden klanten hebben, is tegenwoordig niet meer genoeg. Wilt u echt een bloeiend bedrijf, maak dan van uw klanten enthousiaste fans.”
Lees verder | ReageerSpam nu echt verboden
12 juni 2009 - ABCOUDE – Per 1 oktober wordt het Nederlandse spamverbod uitgebreid naar bedrijven. Daarmee wordt het verboden ongevraagde en ongewenste berichten voor marketingdoeleinden per elektronische post te versturen naar bedrijven, als niet de ontvanger daarvoor vooraf expliciet toestemming heeft gegeven. Al eerder
Lees verder | ReageerKredietcrisis en bonussen gaan prima samen
07 mei 2009 - ABCOUDE – Bonussen zijn bijna een besmet woord geworden, doordat sommige topmanagers van beursgenoteerde bedrijven zich er excessief mee verrijkten. Dat neemt niet weg dat variabele beloning een nuttig instrument kan zijn om personeel te stimuleren. Maar wat is een goed
Lees verder | ReageerSlechte reputatie maar goed imago
01 mei 2009 - ABCOUDE – Iedereen kent het modewoord imago wel. Maar weet ú in 8 woorden uit te leggen wat imago is? De redactie twijfelde ook en zocht het voor u op. We typten het woord imago in bij Google om een eerste
Lees verder | Reageer16 Tips bij het onderhandelen
24 november 2008 - ABCOUDE – We onderhandelen elke dag. Met werknemers, met klanten en zelfs thuis. Maar hoe haalt u er het meeste uit? 16 Tips voor een goed onderhandelingsresultaat. Tip: Lees ook de uitgebreide whitepaper Sales (30 pagina's) van BusinessCompleet.nl. Daarin meer over verkoopprocessen
Lees verder | ReageerPraten is zilver, luisteren is goud!
21 november 2007 - Het is een cliché, maar het is een waarheid als een koe, 90% van de verkopers praten te veel. De topverkoper onderscheidt zich echter door onder andere relevante vragen te stellen, maar voornamelijk door te luisteren.. Als verkoper blijf je in
Lees verder | ReageerGeen cold call, geen omzet!
24 oktober 2007 - Nee. Nu geen tijd. Ik heb al een leverancier! U bent de zoveelste die belt. Dit zijn een aantal van de standaard antwoorden die je krijgt als je cold calling doet naar bedrijven. Je moet als mens toch ook wel gek
Lees verder | ReageerVerkopen zonder verkopers, deel II
07 mei 2007 - In de reeks Verkopen zonder Verkopers worden onderwerpen aangehaald die u helpen om uw omzet en marge te vergroten zonder grote investeringen. Deze keer: de MBP, de Meest Betrouwbare Persoon. Stel u bent een klant en u koopt iets waar u niet
Lees verder | ReageerReeks: Verkopen zonder Verkopers
07 mei 2007 - In de reeks Verkopen zonder Verkopers worden onderwerpen aangehaald die u helpen om uw omzet en marge te vergroten zonder grote investeringen. Deze keer: de MBP, de Meest Betrouwbare Persoon. Stel u bent een klant en u koopt iets waar u niet
Lees verder | ReageerKlantervaringen zijn van levensbelang
07 mei 2007 - Méér omzet, dat is waar veel ondernemers direct aan denken, als zij een keuze moeten maken tussen de vele contactmomenten en contactkanalen. Maar er is meer dan omzet alleen. Het juiste contactkanaal voor een bepaalde interactie met uw
Lees verder | Reageer