Nieuws
Is uw onderneming klaar voor de nieuwe Code E-mail?
3 januari 2012 - Per 1 januari 2012 geldt de herziene Code E-mail. In de nieuwe Code staat omschreven hoe en wanneer organisaties (adverteerders, bestandseigenaren en bewerkers) commerciële e-mail mogen versturen.
In de Code staan onder andere belangrijke bepalingen, waarin eisen worden gesteld aan transparantie in het vragen van: toestemming, de afmeldprocedure en derdeverstrekking. DDMA en Thuiswinkel.org hebben de nieuwe Code in samenwerking met VNO-NCW opgesteld. Deze vervangt de bestaande codes voor commerciële e-mail aan bedrijven en consumenten. De herziening was noodzakelijk om de pas te lopen met technologische ontwikkelingen en strengere wettelijke eisen. De Stichting Reclame Code houdt toezicht op de naleving.Meer weten?
Organisaties die nog niet hebben gecontroleerd of zij aan de Code E-mail voldoen, kunnen de Code hier downloaden. Ook kunt u op de site van DDMA terecht voor een Code E-mail checklist en aanvullende informatie. Doorsturen | Reageer | Nieuwsbrief