Nieuws
Ondernemer wil liever professionele dan goedkope reisorganisatie
5 januari 2012 - Niet de prijs, maar de professionaliteit van een zakenreisorganisatie vinden ondernemers in het Midden- en Klein Bedrijf het belangrijkste criterium bij het bepalen van hun keuze voor reisadvies.
42 procent van de MKB-bedrijven gaf dat aan in een landelijk onderzoek van ATP Corporate Travel. Prijs wordt door 32 procent genoemd als het allerbelangrijkste keuzecriterium voor zakenreizen.Boekgedrag
Een andere bijzondere conclusie uit het onderzoek is dat internet in het MKB terrein verliest als kanaal voor het boeken van zakenreizen. 37,5 procent van de bedrijven boekt via internet of rechtstreeks bij luchtvaartmaatschappijen, waar een eerder onderzoek nog een percentage van 46 procent internetboekingen liet zien. Steeds meer klanten tonen daarentegen wel interesse in het gebruik van online booking applicaties.
Geen animo voor spaarprogramma
MKB-bedrijven tonen verder nog maar weinig animo voor deelname aan bedrijfsspaarprogramma’s van luchtvaartmaatschappijen. Slechts twintig procent van de ondervraagden was bekend met het gebruik van dergelijke programma’s, die door luchtvaartmaatschappijen de afgelopen jaren toch zeer actief zijn gepromoot. Het betreft loyaliteitsprogramma’s waarmee bedrijven kunnen sparen voor gratis tickets. Doorsturen | Reageer | Nieuwsbrief