Nieuws
19 maart 2012 - 80 procent van de mkb-ondernemers en 90 procent van de zzp’ers heeft in 2012 geen marketingbudget. Dit blijkt uit onderzoek van Motivaction onder 1.500 mkb’ers waarover MKB Servicedesk bericht.
In dit onderzoek werden zes typen ondernemers onderscheiden:1. Jager: altijd op zoek naar nieuwe kansen en uitdagingen, wil iets groots, roem en aanzien.
2. Expert: wil zelf de dienst zelf uitmaken, is inhoudelijk gedreven en weet het altijd beter.
3. Einzelgänger: werkt het liefst alleen, zonder werknemers.
4. Hoeder: niet echt ondernemer in hart en ziel, ze vinden hun werk leuk en hebben een sterk verantwoordelijkheidsgevoel.
5. Pragmaticus: ondernemen uit liefde voor het vak, volgen vernieuwingen maar zijn geen voorloper.
6. Ontplooier: streeft altijd naar vooruitgang en uitdagingen, is creatief en wil innoveren.
Jagers
Niet alle ondernemers zijn even terughoudend als het gaat om het marketingbudget. Vooral ontplooiers en jagers zijn bereid te investeren in marketing en advertenties. Hoeders zijn daartoe het minst bereid.
Bron: MKB Servicedesk Doorsturen | Reageer | Nieuwsbrief