Nieuws
Nieuw keurmerk beschermt belangen Nederlands bedrijfsleven
5 oktober 2012 - Het nieuwe ‘Nederlands Goed’ keurmerk behartigt de belangen van het Nederlandse bedrijfsleven door in te spelen op de toenemende consumentenbehoefte naar Nederlandse goederen en diensten.
‘Nederlands Goed’ staat gelijk aan een ‘made in Holland’ logo echter bij Nederlands Goed gekeurde producten en diensten vloeit tenminste 40 procent van het bedrag, gemoeid met productie, distributie en marketing, direct terug in de Nederlandse economie.Het doel van Nederlands Goed is om zo het consumentenvertrouwen te vergroten en economische stabiliteit te waarborgen voor in Nederland gevestigde organisaties.Een onafhankelijke onderzoekscommissie stelt vast of goederen of diensten voldoen aan de 40 procent eis waarna de betreffende organisatie het ‘Nederlands Goed’ keurmerk mag voeren.
Keuze voor 'Nederlandse' producten
Het Nederlandse consumentenvertrouwen is laag en werkloosheid neemt toe. Door de actieve binnenlandse geldstromen te waarborgen en te bevorderen is het van belang om consumenten bij te staan in hun keuze te kiezen voor ‘Nederlandse’ producten. ‘Nederlands Goed’ is keuzebevorderend keurmerk en moet consumenten bijstaan in hun productkeuze en organisaties motiveren hun maatschappelijke betrokkenheid te tonen door zoveel mogelijk aan te besteden in in Nederlands gevestigde organisaties.
Veel merken manifesteren zich oop dit moment als ‘Nederlands’ door bij de eigen merknaam een Nederlandse vlag, een koe danwel ander Nederlands kenmerk af te beelden. Geen van deze uitingen voegt economisch waarde toe aan Nederland en heeft enkel marketingtechnische doelstellingen. ‘Nederlands Goed’ is enerzijds te vergelijken met het ‘Ik kies bewust’ logo, anderzijds kan men nu echt bewust kiezen hetzij met economische motieven in plaats van gezondheidsredenen. Doorsturen | Reageer | Nieuwsbrief