Nieuws
Werknemer ontvangt deze kerst het liefst waardering
10 december 2012 - Voor veel bedrijven is het tegen het eind van het jaar traditie werknemers te belonen met een extraatje in de portemonnee of voor op tafel. Ieder jaar een moeilijke opgave voor de werkgever om iedereen tevreden te stellen.
Wat blijkt dit jaar? Het zijn niet de cheques, bonussen en grote kerstpakketten waar werknemers naar uitkijken zoals veel onderzoeken doen geloven. De werknemer blijkt iets anders veel belangrijker te vinden: waardering! Voor 70 procent van de werknemers staat dat op de eerste plaats bij de vraag wat belangrijk wordt gevonden aan het kerstgeschenk. Dit terwijl aan werkgeverszijde slechts 56 procent van de ondervraagden het kerstgeschenk als blijk van waardering ziet.Waardering uitspreken
Jan Willem Röder, directeur van WishWish NL: "Kerst is hét moment om naar werknemers uw waardering uit te spreken voor de geleverde inspanningen. Zeker in deze economisch onzekere tijden. Veel bedrijven hebben een reorganisatie achter de rug en misschien zelfs afscheid moeten nemen van collega's. Dat komt hard aan, ook bij collega's die wél hun baan hebben behouden. Het is dan ook extra belangrijk om aan hen uw waardering te tonen.
Kerstpakketmissers
Veel werkgevers besteden veel aandacht aan kerstpakketten maar er zitten ook wel eens missers tussen. Als voorbeeld noemt Röder: " Wat we helaas maar al te vaak meemaken is dat een organisatie veel tijd besteedt aan het geschenk en het personeel vervolgens via een e-mail ervan op de hoogte brengt dat ze bij de receptie het geschenk kunnen afhalen. Een gemiste kans. Hier had een woordje van de directeur het cadeau meer kracht bijgezet."
Aandacht
Uit hetzelfde onderzoek blijkt dat werknemers na waardering kwaliteit (32 procent) en originaliteit (26 procent) de belangrijkste aspecten van een kersgeschenk vinden. Wat u ook doet of geeft, laat zien dat u er aandacht aan hebt besteed. Doorsturen | Reageer | Nieuwsbrief