Nieuws
Valentijnsdag: 500 procent stijging in online bloemenverkoop
14 februari 2013 - De dag voor Valentijnsdag worden bijna zes keer zoveel bloemen verkocht ten opzichte van een gewone dag in januari en maart. De verkoopaantallen van de ‘liefdesboeketten’ zijn in Europa met ruim 500 procent gestegen.
Dit blijkt uit recente cijfers afkomstig van Klarna. De cijfers zijn gebaseerd op de statistieken uit 2012 van online bloemenverkoop in de volgende zeven Europese landen: Zweden, Noorwegen, Denemarken, Finland, Duitsland, Nederland en Oostenrijk.Online aankopen
"Online shoppen, oftewel e-commerce, groeit in alle marktsegmenten. Valentijnsdag is één van de drukste dagen van het jaar waarin veel online aankopen worden gedaan. Bloemen staan deze dag in de top tien van best verkopende producten in de e-commerce. Enkele jaren geleden was het nog ondenkbaar om een Valentijn te verrassen met bloemen die online gekocht waren. Deze sterke groei laat zien dat bijna elke sector kan profiteren van e-commerce," aldus Henrik Nilsmo, Country Manager van Klarna Nederland. Doorsturen | Reageer | Nieuwsbrief