Nieuws
Nederlandse webwinkeliers kwetsbaar voor storingen
15 april 2013 - Nederlandse webwinkeliers bieden gemiddeld slechts twee betaalmethoden aan op hun webshop. Dat blijkt uit onderzoek van Ogone. Doordat Nederlandse webwinkeliers gemiddeld slechts twee betaalmethoden aanbieden, zijn ze extra kwetsbaar bij storingen.
Veruit de meest aangeboden betaalmethode bij Nederlandse webshops is iDeal. Met 52 procent is dit de populairste betaalmethode onder webwinkeliers. Het accepteren van betalingen met creditcards staat op de tweede plaats (35 procent). Kijkend naar de meest gebruikte betaalmethoden door consumenten, dan staat iDeal ook met stip op nummer één. 66 procent van de consumenten geeft de voorkeur aan iDeal.Risicospreiding
Nederlandse webwinkeliers spreiden hun risico’s veel minder dan hun Zuiderburen. Het gemiddelde aantal betaalmethodes dat Nederlandse webshops aanbieden (gemiddeld twee per webshop), ligt beduidend lager dan bij bijvoorbeeld Belgische winkeliers. Die bieden gemiddeld vijf betaalmethoden aan op het betaalplatform van hun webshop en zijn dus minder kwetsbaar dan Nederlandse etailers.
Pierre Willaert, Head of Sales bij Ogone Nederland: "Diverse Nederlandse banken werden de afgelopen tijd herhaaldelijk getroffen door cybercriminelen. Dit zorgde voor ernstige storingen op het betaalsysteem die naar schatting leidden tot een verlies van miljoenen euro’s bij de Nederlandse webwinkeliers. Dit verliescijfer is onnodig hoog doordat Nederlandse webwinkeliers slechts twee betaalmethodes aanbieden. Webwinkeliers kunnen zichzelf beschermen door naast iDeal meerdere betaalmethoden, zoals creditcards, AfterPay of PayPal, aan te bieden op hun platform. Op deze manier zorgt u ervoor dat de consument altijd gebruik kan maken van uw webshop." Doorsturen | 1 reactie | Nieuwsbrief