Nieuws
MKBuzz brengt passie voor ondernemerschap over op jongeren
18 april 2013 - Jonge en ambitieuze ondernemers zijn hard nodig voor een sterker ondernemend Nederland. Daarom zijn educatie en voorlichting van groot belang. Jong Ondernemen en MKB Servicedesk tekenden hiervoor een samenwerkingsovereenkomst. Komend jaar zullen zij met de MKBuzz door het land rijden en het bedrijfsleven naar het schoolplein brengen.
MKB Servicedesk en Jong Ondernemen vinden dat je al op jonge leeftijd kennis moet maken met ondernemerschap. Samen gaan zij, met een bus - de MKBuzz - Nederland door om bij onderwijsinstellingen en bedrijventerreinen ondernemerschap te promoten. Nadruk in deze campagne ligt op het jonge ondernemerschap. Directeur Jong Ondernemen Arko Veefkind: "MKB is de motor van onze economie en daar moeten we in investeren. Leerlingen en studenten op jonge leeftijd al kennis te laten maken met ondernemerschap is de sleutel hiertoe."Kennis vergaren
Studenten van de verschillende onderwijslagen krijgen via deze weg de kans om met het bedrijfsleven in contact te komen, te leren van ervaren ondernemers en bijvoorbeeld financiële instellingen en zo een goede indruk te krijgen van wat er komt kijken bij het opzetten van een bedrijf. Onderwijsinstellingen en het bedrijfsleven moeten zich anderzijds door deze campagne bewust worden van het potentieel wat er momenteel in de schoolbanken zit, en droomt over het ondernemerschap.
Pilots
Voor de zomer zullen er vijf pilots worden gedaan met de bus bij scholen die aangesloten zijn bij Jong Ondernemen. Willem Overbosch, directeur MKB Servicedesk: "Eind april doet de MKBuzz bijvoorbeeld het ROC Mondriaan College in Den Haag aan. Rabobank sponsort dit en vertelt het verhaal achter de financiën bij het opstarten van een eigen bedrijf." Doorsturen | Reageer | Nieuwsbrief