Nieuws
Webwinkelier houdt lang niet altijd rekening met mobiel
29 mei 2013 - Meer dan de helft van de bedrijven in het MKB houdt nog geen rekening met mobiele bezoekers op hun website. Minder dan tien procent heeft een eigen app en slechts een derde van de ondernemers heeft een voor mobiel gebruik geoptimaliseerde website.
Dat zijn resultaten uit een onderzoek van het Zeo onder meer dan 500 Nederlandse MKB ondernemers. Het onderzoek, dat jaarlijks plaatsvindt, is er op gericht inzicht te verschaffen in de online marketing trends binnen het MKB. De onderzoekers zeggen verrast te zijn door de resultaten.Risico ten opzichte concurrentie
De Nederlandse ondernemers houden kennelijk niet goed rekening met de opmars van mobiel. Uit het onderzoek komen de volgende resultaten naar voren: 58,1 procent geeft aan geen rekening te houden met bezoekers van mobiele apparaten zoals smartphones en tablets, 66,5 procent van de ondernemingen heeft een website die niet geoptimaliseerd is voor mobiel gebruik en maar 9,4 procent geeft aan een eigen app te hebben. Het spreekt voor zich dat de ondernemers hiermee een risico lopen ten opzichte van MKB-ers die zich wel richten op mobiele consumenten.
Mobiel shoppen
Chris Jongeling, directeur van Zeo: ''We zijn vooral verrast dat veel ondernemers nog een afwachtende houding aannemen als het gaat om mobiel, want volgens recent onderzoek van het CBS gaan zes op de tien internetters tegenwoordig mobiel online. Daarnaast zien wij dat bijvoorbeeld in webshops 50 procent van de bezoekers via mobiele apparaten komt. Een voor mobiel slecht ingerichte webshop kost dan dus gewoon omzet." Doorsturen | Reageer | Nieuwsbrief