Nieuws
Juist voor 'traditionele' ondernemers vormt online een kans
11 juni 2013 - 80 procent van de ondernemers ziet investeren in online producten als een kans. Tweederde van die ondernemers maakt al op enige wijze gebruik van online producten, zoals beveiligingscamera's, mobiele websites of apps.
76 procent van de ondernemers heeft concrete plannen om meer met online ondernemen te gaan doen, maar 61 procent vreest dat de internetverbinding niet geschikt is voor die online toekomstplannen. Dat blijkt uit onderzoek van MKB Servicedesk onder 589 ondernemers, in opdracht van UPC Business en Ziggo Zakelijk.Bang voor online
Uit dezelfde resultaten blijkt dat 82 procent van de ondernemers denkt dat online ondernemen méér bij de volgende generatie past dan bij henzelf. Ondernemer en oprichter van MKB Servicedesk, Willem Overbosch: "In gesprekken met ondernemers vanaf 40 jaar merk ik veel weerstand tegen online ondernemen. Ze kennen de online wereld niet, zijn bang voor het onbekende en zien internet nog steeds als de 'big brother' van de samenleving. Doorbreek die gedachte. Juist nu moet u nieuwsgierig zijn en experimenteren met internet. Het kan veel voor uw bedrijf doen!"
Toekomstvastheid
Wat opvalt is ook het hoge percentage, 61 procent, van ondernemers die vreest voor de toekomstvastheid van hun internetverbinding. Rob van Esch, directeur van NLkabel, de vereniging van kabelbedrijven, zegt daarover: "Als het gaat om verbindingen via het kabelnetwerk, kan ik die zorg gelukkig wegnemen. In onafhankelijk wetenschappelijk onderzoek is vorig jaar nog eens bevestigd dat die netwerken tot ver na 2020 geschikt zijn. Het is gewoon een kwestie van door blijven investeren."
Het onderzoek
De online ondernemen scan vormt de basis van het onderzoek naar de visie van ondernemers op online ondernemen. De online ondernemen scan is één van de negen verbeterscans van MKB Servicedesk waarmee ondernemers kunnen meten waar ze staan en waarmee ze zichzelf kunnen verbeteren. Doorsturen | 1 reactie | Nieuwsbrief