Nieuws
‘Beste Winkelketen van Nederland’ 2013 bekend
2 oktober 2013 - De categoriewinnaars van de publieksprijs ABN AMRO Beste Winkelketen van Nederland 2013 zijn bekend. 285.000 consumenten gaven gehoor aan de oproep hun favoriete winkelketens te beoordelen.
Uit de resultaten blijkt dat de genomineerde winkelketens het gemiddeld beter doen dan in de voorgaande jaren. Bovendien vindt de consument een betaalbare prijs en aantrekkelijke aanbiedingen steeds belangrijker.Nieuwe winnaars
Er zijn dit jaar acht nieuwe categoriewinnaars onder de in totaal 27 winnaars. De nieuwe categoriewinnaars zijn Polare (Boeken), Primera (Cadeau), Pets Place (Dierenspeciaalzaken), Saturn (Elektronica), Pearle Opticiens (Optiek), vanHaren (Schoenen), Jan Linders (Supermarkten) en The Phone House (Telecom). ICI Paris XL vestigde een record in de categorie Parfumerie. Voor het tiende achtereenvolgende jaar is zij uitgeroepen tot beste parfumerieketen. Desondanks is het nog niet gelukt ook uitverkozen te worden tot overall winnaar. Of dat dit jaar lukt, is duidelijk tijdens de prijsuitreiking op 29 oktober tijdens de eerste editie van het ABN AMRO Retailer of The Year Gala.
27 categoriewinnaars Beste Winkelketen van Nederland 2013
Baby & Kindermode HEMA
Boeken Polare (nieuwe winnaar)
Bouwmarkten Hornbach
Cadeau Primera (nieuwe winnaar)
CD, DVC & Games Game Mania
Computerspeciaalzaken Paradigit
Damesmode Miss Etam
Dierenspeciaalzaken Pets Place (nieuwe winnaar)
Drogisterij Dirx Drogist
Elektronica Saturn (nieuwe winnaar)
Fiets & Vrije Tijd Bike Totaal
Food to Go Bakker Bart
Foodspeciaalzaken Dirck III
Herenmode Duthler
Juwelier & Bijouterie Siebel Juweliers
Lingerie & Ondermode Hunkemöller
Opticiens Pearle Opticiens (nieuwe winnaar)
Parfumerie ICI PARIS XL
Schoenen vanHaren (nieuwe winnaar)
Speelgoed Intertoys
Sport Runnersworld
Supermarkten Jan Linders (nieuwe winnaar)
Telecom The Phone House (nieuwe winnaar)
Tijdschriften & Tabak Primera
Tuin Intratuin
Warenhuis & Huishouden IKEA
Wonen IKEA
Prijs steeds belangrijker
Een lage prijs wordt steeds belangrijker bij de boordeling van fysieke winkels. Terwijl in 2012 vooral acties & aanbiedingen de doorslag gaven, kijken consumenten dit jaar veel nadrukkelijker naar het prijsniveau en in mindere mate naar de prijs-kwaliteitverhouding. Door de beperkte bestedingsruimte zijn consumenten gevoeliger voor de prijs en moeten retailers hierop een antwoord geven. Tegelijkertijd neemt het belang van een goede service toe en beschouwen klanten het assortiment daarentegen steeds meer als een basisvoorwaarde. Doorsturen | Reageer | Nieuwsbrief