Nieuws
Apollo Vredestein wint AWVN-Innovatietrofee
22 december 2010 - Apollo Vredestein in Enschede is de winnaar van de AWVN-Innovatietrofee van het vierde kwartaal van 2010. De internationale bandenfabrikant voert al jaren een vernieuwend P&O-beleid, waarin continue verbetering en optimale benutting van competenties centraal staan. Vitaliteit en inzetbaarheid zijn de sleutelwoorden, zo stelt de jury.
Het bedrijf heeft bewust gekozen voor een informele en open cultuur, een minimum aan regels en procedures en korte communicatie- en beslislijnen. De jury ziet dat het bedrijf hierdoor snel kan schakelen en een hoge innovatiekracht kent. Ook zet het bedrijf in op een integrale, interdisciplinaire benadering. De jury constateert dat deze inspanningen naast meetbare bedrijfsresultaten ook sociale winst opleveren: werknemers hebben een grote verantwoordelijkheid, veel handelingsvrijheid in hun eigen functie en worden gestimuleerd zichzelf te blijven ontwikkelen.Toekomstige ambitie
Apollo Vredestein blijft ook voor de toekomst ambitieus: voor de periode 2010-2012 formuleerde het bedrijf vijf P&O-uitdagingen: aantrekken van voldoende gekwalificeerd personeel, blijven anticiperen op ontwikkelingen, maatwerk bieden, een leven lang leren en blijvende vitaliteit en inzetbaarheid. De samenhang van bereikte resultaten en ambitie gaf voor de jury de doorslag.
AWVN Innovatietrofee
De AWVN-Innovatietrofee is een initiatief van AWVN. De trofee dient als aanjager voor het AWVN-concept sociale innovatie. Het is de bedoeling dat bedrijven en branches worden geprikkeld om na te denken over/aan de slag gaan met sociale innovatie. AWVN reikt de trofee eens per kwartaal en eens per jaar uit. De jaarprijs wordt uitgereikt aan een van de vier genomineerde kwartaalprijswinnaars. Doorsturen | Reageer | Nieuwsbrief