Nieuws
Bedrijfsleven gaat leveranciers kritisch onder de loep nemen
18 oktober 2013 - Volgens de nieuwste Regus Business Confidence Index gaat 67 procent van de bedrijven in Nederland op zoek naar goedkopere leveranciers. Uit de enquête, die werd gehouden onder meer dan 20.000 bedrijven in 95 landen, blijkt een sterke focus op kostenbesparing en efficiency in Nederland.
Deze bezuinigingsmaatregelen hebben overigens geen negatieve invloed op de score van de Business Confidence Index, die in Nederland al sinds oktober 2012 stijgende is. Belangrijkste resultaten: Wereldwijd staat de Regus Business Confidence Index op 113 punten, een punt lager dan in april 2013; In Nederland staat de Index op 98 punten, drie punten hoger dan een half jaar geleden. 67 procent van de Nederlandse managers gaan op zoek naar goedkopere service leveranciers; 35 procent zal minder besteden aan reclame en 30 procent gaat sturen op een hoger rendement van marketing en reclame inspanningen. 28 procent wil het aantal vaste werkplekken verkleinen.Kosteneffectieve dienstverlening
In Nederland wordt de komende twaalf maanden de aandacht gericht op kosteneffectieve dienstverlening. Zo willen bedrijven bedrijfsprocessen optimaliseren en bestaande bedrijfsmiddelen benutten zonder eventuele groeiplannen in gevaar te brengen.Tom Tempelman, algemeen directeur bij Regus Nederland, zegt: "Gevestigde economieën krijgen weer meer zelfvertrouwen terwijl opkomende landen minder positief zijn. In Nederland zijn bedrijven gelukkig steeds positiever met alweer een groei van drie punten ten opzichte van een half jaar geleden. Uit ons onderzoek blijkt dat bedrijven sterk sturen of efficiency en kostenbesparing. In Nederland gaan bedrijven vooral op zoek naar goedkopere leveranciers. Ook zegt bijna een derde het aantal vaste werkplekken te willen verkleinen. Tevens is aangetoond dat het gebruik van flexibele werkplekken een aanzienlijke impact kan hebben op de winst van een bedrijf omdat het een duurzame groei stimuleert." Doorsturen | Reageer | Nieuwsbrief