Nieuws
Smartphone: zegen voor retailer
22 november 2013 - In Amerika gebruiken vier op de vijf smartphone shoppers hun telefoon tijdens een bezoek aan een winkel. Dat blijkt uit recent onderzoek van Google. Terwijl zij in de winkel rondkijken, vergelijken zij prijzen, mailen afbeeldingen van producten door naar vrienden en lezen online reviews voor zij tot aanschaf over gaan.
Volgens Netwinst ligt hier een niet te missen kans voor de retailer. Het enige dat de retailer nog hoeft te doen is dat gedrag aan te moedigen en mogelijk te maken. Maak het consumenten gemakkelijk om met hun smartphones het winkelaanbod te vergelijken met wat op internet wordt aangeboden, luidt het advies.Niet killing maar redding
"Vele retailers staan op het randje van de afgrond," aldus Peter van der Schaar, directeur bij Netwinst. "Ze blijven investeren in dure etalages, muziekinstallaties en verlichting om een zekere shopping experience bij hun klant te creëren in de hoop dat dit meer geld in het laatje brengt. Mijn boodschap aan de winkeliers: stimuleer zoekgedrag in uw winkel en gebruik dit online zoekgedrag om offline terrein terug te winnen!"
Doorsturen | 1 reactie | Nieuwsbrief