Ondernemen met de beste ondersteuning

Nieuws

Smartphone: zegen voor retailer

22 november 2013 - In Amerika gebruiken vier op de vijf smartphone shoppers hun telefoon tijdens een bezoek aan een winkel. Dat blijkt uit recent onderzoek van Google. Terwijl zij in de winkel rondkijken, vergelijken zij prijzen, mailen afbeeldingen van producten door naar vrienden en lezen online reviews voor zij tot aanschaf over gaan.

Volgens Netwinst ligt hier een niet te missen kans voor de retailer. Het enige dat de retailer nog hoeft te doen is dat gedrag aan te moedigen en mogelijk te maken. Maak het consumenten gemakkelijk om met hun smartphones het winkelaanbod te vergelijken met wat op internet wordt aangeboden, luidt het advies.

Niet killing maar redding
"Vele retailers staan op het  randje van de  afgrond," aldus Peter van der Schaar, directeur bij Netwinst. "Ze blijven investeren in dure etalages, muziekinstallaties en verlichting om een zekere shopping experience bij hun klant te creëren in de hoop dat dit meer geld in het laatje brengt. Mijn boodschap aan de winkeliers: stimuleer zoekgedrag in uw winkel en gebruik dit online zoekgedrag om offline terrein terug te winnen!"

Doorsturen  |  1 reactie  |  Nieuwsbrief

Reacties

Janna

24-11-2013 16:26  |  

Het is toch een denkomslag naar mijn mening. Bijvoorbeeld een app laten maken is een kostbare zaak en je hebt niets fysiek in handen. Voor mijn webshop merk ik dat de kosten toch een drempel zijn.

Reageren

http://
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.