Nieuws
Eerste businessclub voor singles in Nederland
18 december 2013 - Nederland krijgt voor het eerst een businessclub die exclusief bedoeld is voor ondernemers die single zijn. Business with Singles (BwS) brengt ondernemers zowel op zakelijk als op privé-vlak met elkaar in contact en wil begin volgend jaar met 150 leden starten.
"Ondernemers die happy single zijn, hebben meer begrip voor elkaar. Ze ontmoeten elkaar in een andere sfeer, zonder geheime agenda. Je bent niet perse op zoek naar een relatie, maar als er een relatie uit ontstaat is dat meegenomen," vertelt initiatiefneemster Geeta Girdhari, zelf al vijftien jaar ondernemer en negen jaar happy single. Vooral op zakelijk gebied biedt de businessclub voordelen, want singles hebben een flexibelere agenda. "Er is meer vrijheid om af te spreken, ook 's avonds of in het weekeinde. Als u in een creatief proces zit, kunt u iemand bij wijze van spreken 's nachts om drie uur nog SMS'en," aldus Girdhari.Live ontmoetingen
De businessclub is vooral bedoeld om samen zaken te doen, te netwerken, elkaar te adviseren en te ondersteunen. Zo kunnen leden elkaar opdrachten gunnen. Ook is het belangrijk dat ze elkaar 'live' ontmoeten en leren kennen. Dat gebeurt via onderlinge afspraken en tijdens gezellige events, die vier keer per jaar worden georganiseerd. Om leden daarop voor te bereiden laat Business with Singels hen via een smoelenboek kennis met elkaar maken. De regel dat een ondernemer single moet zijn, wordt strikt toegepast. "Als iemand een relatie krijgt dan wordt het lidmaatschap na een jaar beëindigd," stelt Girdhari.
Andere sfeer
Volgens Girdhari verloopt het contact tussen singles en ondernemers die getrouwd zijn of een relatie hebben vaak in een andere sfeer en op een andere manier. Bij bestaande businessclubs is privé en zakelijk gescheiden. Business with Singles heft die scheiding op en stimuleert zowel het zaken doen als de persoonlijke contacten. "Onze leden zijn happy single, maar ontmoeten graag andere happy singles om elkaar zakelijk en privé verder te helpen, om kennis op te doen of om kennis te willen delen," omschrijft ze de doelgroep. In maart 2014 worden businessclub en website officieel gelanceerd. Tot die tijd start de ledenwerving. Om de club exclusief te houden wil Girdhari starten met 150 leden en in het eerste jaar doorgroeien naar maximaal 300 leden. De eerste reacties die ze krijgt zijn zo positief dat er al wordt gedacht aan uitbreiding in andere regio's. Doorsturen | Reageer | Nieuwsbrief