Ondernemen met de beste ondersteuning

Nieuws

Klant moet zich letterlijk thuis voelen in winkel

30 december 2013 - Klanten die zich thuis voelen in een winkel, zijn eerder geneigd de zaak actief te promoten. Dat blijkt uit onderzoek van de Concordia University, de Université Paris Est en de Monash University onder een groep Franse consumenten. Dit meldt Express.be.

De onderzoekers stellen dat het thuisgevoel van de consument aanleiding geeft tot een sterke loyaliteit. Deze trouwe consumenten geven grotere fooien (als het een horeca-onderneming betreft) en bevelen de onderneming enthousiast aan bij hun kennisen.

Huiselijk gevoel
"Een aantal bedrijven beseft bijzonder goed dat het creëren van een huiselijke en comfortabele winkelomgeving een belangrijke impact kan hebben op de perceptie en houding van de consument," zegt onderzoeksleider Zeynep Arsel, professor marketing aan de Concordia University. "Consumenten die in een commerciële omgeving een oprecht thuisgevoel krijgen, kunnen zich uiteindelijk als bijzonder effectieve verkopers opwerpen. Deze klanten ontwikkelen namelijk een bovengemiddeld enthousiasme en betrokkenheid. Om dat thuisgevoel te stimuleren, moet echter allereerst gezorgd worden voor oprecht geïnteresseerd personeel, een hoge productkwaliteit en een gevoel van veiligheid."

Opdringerig personeel
"Opdringerig winkelpersoneel of agressieve verkooptactieken zijn daarentegen funest voor het thuisgevoel van de consument," waarschuwt Arsel. "Om een echt thuisgevoel te creëren, mag de consument zich als het ware niet in een commerciële omgeving wanen." Door het creëren van een thuisgevoel wordt bij de consument volgens de onderzoekers de indruk gewekt een unieke, persoonlijke ervaring aangeboden te krijgen.


Bron: Express.be Doorsturen  |  Reageer  |  Nieuwsbrief

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Reageren

http://
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.