Nieuws
Wie de gast heeft, heeft de toekomst
27 december 2010 - Afgelopen week tekenden Tempo-Team en Koninlijke Horeca Nederland het sponsorcontract voor de Horecava 2011. ‘Wie de gast heeft, heeft de toekomst’ en ‘Blijf Bezig’ zijn de uitingen van deze twee partijen. Beide hebben drie belangrijke gemeenschappelijke kenmerken: focus op verandering, kwaliteit en toekomstgericht.
Het beleid voor de komende jaren van Koninklijke Horeca Nederland is sterk gericht op de toekomstbestendigheid van horecaondernemers als het gaat om imago, kennis en informatieoverdracht, ondernemen en samenwerken, maatschappelijk verantwoord & duurzaam ondernemen, beroepstrots & vakmanschap, opleiding & training en de inzet van nieuwe media.Structureel arbeidstekort
Daarbij is het van belang dat er goed wordt ingespeeld op een structureel arbeidstekort vanwege de vergrijzing. Niet alleen kwantitatief, maar ook kwalitatief opgeleid personeel is van groot belang voor de horecabranche waar medewerkers een belangrijke rol spelen in de beleving van het totale horeca concept. "Invulling geven aan gastvrijheid n uitstralen kan alleen door medewerkers die goed geselecteerd zijn," aldus Lodewijk van der Grinten, directeur van Koninklijke Horeca Nederland.
Sociale duurzaamheid
"Er staan nog grote groepen aan de kant die willen instromen," aldus Martin van Baekel, BU-directeur Tempo-Team. "Als grote en brede HR dienstverlener zie ik het als onze maatschappelijke verantwoordelijkheid om de dialoog over deze actuele issues op te starten en gezamenlijk aan oplossingen te werken. Deze samenwerking is een resultante van onze visie. Graag werken we samen aan sociale duurzaamheid en kwaliteit." Doorsturen | Reageer | Nieuwsbrief