Nieuws
Nieuwkomers in top vijf klanttevredenheid ruwbouwfabrikanten
21 januari 2014 - Toeleveranciers van bouwmateriaal hebben voor de continuïteit van hun organisatie tevreden klanten nodig. Maar hoe beoordelen hun belangrijkste afnemers de dienstverlening van fabrikant en handelaar?
Zowel bij architecten als aannemers staat VELUX voor het vierde jaar op rij op plaats één, gevolgd door Boon Edam. Onder beide marktpartijen zijn er dit jaar wel een aantal nieuwe gezichten. Dit blijkt uit de Marketing Score Card Klanttevredenheid Ruwbouw, het jaarlijks terugkerende klanttevredenheidsonderzoek van BouwKennis.Verbeteren van klanttevredenheid
Het verbeteren van de klanttevredenheid is voor toeleveranciers een belangrijke doelstelling. De BouwKennis Marketing Score Card Klanttevredenheid Ruwbouw peilt jaarlijks de mening van aannemers en architecten over de klanttevredenheid met fabrikanten en handelaren. Verdeeld in een groot aantal productgroepen worden twaalf aspecten doorgemeten. Daarnaast is ook een algemeen tevredenheidcijfer gevraagd. De top vijf is gebaseerd op de gemiddelde tevredenheid met de fabrikant. Dit wil zeggen dat het gemiddelde is genomen van alle aspecten, inclusief de algemene tevredenheid. Dit gemiddelde is ongewogen waardoor alle aspecten even zwaar meetellen.
VELUX blijft op eerste plaats
De nummer één op het gebied van klanttevredenheid onder architecten is in 2013 evenals in de drie voorgaande jaren fabrikant van daglichttoepassingen VELUX. Boon Edam (automatische deuren) stijgt drie plaatsen naar de op één na hoogste tree. Kozijnenfabrikant Schüco staat evenals in 2012 op plek drie. De top vijf kent daarnaast twee nieuw gezichten: Reynaers (kozijnen) is binnengekomen op plaats vier, Dorma (automatische deuren) staat op plaats vijf. Doorsturen | Reageer | Nieuwsbrief