Nieuws
80 procent crowdfundinginvesteringen komt uit eigen regio
6 mei 2014 - Hoewel de meeste nieuwsberichten over crowdfunding zich met name richten op ambitieuze campagnes en internationale successen, speelt het gros van de crowdfundingcampagnes in Nederland zich met name af in de lokale omgeving van crowdfundende ondernemingen.
Dat blijkt uit cijfers van CrowdAboutNow. Gemiddeld blijkt dat zeker 60 procent van het gecrowdfunde geld binnen de gemeentegrens wordt geïnvesteerd, en ruim 80 procent binnen de regio.Lokale crowd
Terwijl nieuwsberichten vaak berichten over een klein aantal grote bedragen in campagnes die een aanzienlijk internationaal publiek weten te bereiken, blijkt de onderbelichte lokale crowd voor ondernemers juist van een grote meerwaarde. Lokale investeerders leveren na de crowdfundingcampagne namelijk een belangrijkere bijdrage aan de omzet van de gecrowdfunde onderneming, dan veelal slechts in het rendement geïnteresseerde investeerders die verder af wonen. Zo levert crowdfunding voor ondernemers meer op dan alleen geld. Doorsturen | Reageer | Nieuwsbrief