Ondernemen met de beste ondersteuning

Nieuws

Jan Linders en Lidl winnen Beste Folder Awards 2014

27 mei 2014 - Vorige week werden tijdens de Nationale Dag van de Brievenbusreclame de winnaars van de tweede editie van de Beste Folder Awards in de categorie Nationaal (food en non-food) en Regionaal (food en non-food) bekend gemaakt.

In de categorie Nationaal gingen de Beste Folder Awards 2014 naar Jan Linders (food) en Lidl (non-food). In de categorie Regionaal ging de winst dit jaar naar Klein (non-food) en Bufkes (food). De overall winnaar van Nationaal is Jan Linders en de overall winnaar van Regionaal is Klein.

Folders Jan Linders en Lidl nationaal het hoogst gewaardeerd
In de categorie Nationaal food behaalde Jan Linders op ieder aspect, met uitzondering van scherpste aanbiedingen, het hoogste cijfer van alle genomineerden. Vooral op het één na belangrijkste aspect ‘Bevat producten die ik wil kopen’ scoorde Jan Linders hoog. Lidl, vorig jaar winnaar in de categorie Nationaal, is dit jaar de winnaar in de categorie Nationaal non-food. De folder is door de consument met name hoog gewaardeerd vanwege de overzichtelijkheid en de scherpste aanbiedingen. Op ‘Scherpste aanbiedingen’ behaalde Lidl, met een 8.6, de hoogste score van alle genomineerden.

Regionale winnaars Beste Folder Award 2014
Klein is naast overall winnaar, opnieuw de winnaar in de categorie Regionaal non-food. Vooral de uitstekende presentatie op het aspect ‘Scherpste aanbiedingen’ in combinatie met het aspect ‘Bevat producten die ik wil kopen’ is door de consument hoog gewaardeerd. In de categorie Regionaal food is Bufkes de winnaar. De folder scoort hoog op aantrekkelijkheid en bevat producten die de consument graag wil kopen.

Huis-aan-huis aanbiedingen
Yme Pasma, voorzitter DDMA Businessgroep Verspreidingen: "Uit vooronderzoek in het kader van De Beste Folder Awards blijkt dat 60 procent van de Nederlanders aanbiedingen het liefst via de huis-aan-huis folders ontvangt. De consument is door de crisis nog gevoeliger geworden voor aanbiedingen. Zo heeft twee derde van de Nederlanders weleens een andere supermarkt bezocht vanwege een aantrekkelijke aanbieding. Onderscheidende aanbiedingen zorgen er dus voor dat naast de vaste klanten ook potentiële nieuwe klanten naar de winkel komen."

Doorsturen  |  Reageer  |  Nieuwsbrief

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Reageren

http://
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.