Ondernemen met de beste ondersteuning

Nieuws

Campagne 'Nederland. Steeds flexibeler' van start

3 juni 2014 - De ABU lanceerde gisteren een nieuwe campagne: 'Nederland. Steeds flexibeler'. De brancheorganisatie onderstreept met deze campagne de realiteit van een steeds flexibelere arbeidsmarkt en het belang van het positieve beeld daarvan.

Flexibiliteit maakt onze economie sterk en geeft baankansen aan mensen. De campagne Nederland. Steeds flexibeler is een vervolg op het onderzoek 'De toekomst van flex' dat de ABU onlangs presenteerde. Daaruit blijkt dat de flexibiliteit in de arbeidsmarkt de afgelopen jaren stevig is gegroeid en dat die groei ook de komende jaren nog verder doorzet. In 2020 zal het personeelsbestand van organisaties straks voor 30 procent uit flexkrachten bestaan. Op dit moment is dat 25 procent.

Strategische personeelsplanning
Steeds meer organisaties kiezen voor flexibiliteit. Om pieken op te vangen of zieken te vervangen. Om te groeien of bewust klein te blijven. Om risico’s te spreiden of om specifieke (vak)kennis in huis te halen. Vanwege de laagdrempeligheid of omdat het bedrijven ontzorgt in werving en selectie, administratieve processen en andere HR-diensten. Uitzendorganisaties nemen steeds meer de rol van strategische partner in personeelsplanning op zich en profileren zich als aanbieder van totaaloplossingen.

Kansen
Flexibiliteit geeft ook kansen aan mensen. Zo blijkt ruim een derde van de mensen die uit de WW komen weer werk te vinden via een uitzendbureau. En voor de mensen uit de bijstand ligt dat percentage op 38 procent. Daarnaast zal flexibel werken meer het beeld van de toekomstige arbeidsmarkt worden. ABU-directeur Jurriën Koops: "Eén vaste baan voor je hele leven is echt voorbij. Flexibel werken, van werk naar werk, zal in de toekomst heel gewoon zijn. Je ziet het nu al ontstaan. Steeds meer mensen kiezen voor een flexibel bestaan. Om deze ontwikkeling te ondersteunen, moeten daar de sociale voorzieningen (o.a pensioenen) en scholingsmogelijkheden beter op aangepast worden."

Campagne
De campagne is te horen op de radio en verschijnt in banners op diverse websites, op reclamezuilen langs de Nederlandse snelwegen en is te volgen via social media. De banners verwijzen naar een speciale campagnepagina.

Doorsturen  |  Reageer  |  Nieuwsbrief

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Reageren

http://
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.