Ondernemen met de beste ondersteuning

Nieuws

Hotelier wil liefst eerlijke gasten

5 januari 2011 - Een rondvraag van de online hotelreserveringsservice hotel.info onder Duitse en Europese partnerhotels laat zien dat hoteliers eerlijkheid als belangrijkste eigenschap bij hotelgasten zien.

Hoteliers hechten volgens de rondvraag van er de meeste waarde aan dat hotelgasten hun rekening betalen en geen voorwerpen uit het hotel meenemen. Bijna 100 procent van de deelnemers van de rondvraag uit de horeca gaven dit aan als ‘erg belangrijk’ of ‘belangrijk’. 

Betrouwbaarheid
Met meer dan 95 procent wordt deze eigenschap op de voet gevolgd door betrouwbaarheid, bijvoorbeeld geen annulering op het laatste moment of naleving van check-in- en check-out-tijden door de hotelgast. Als derde belangrijkste eigenschap voor gasten geldt vriendelijkheid van de gast tegenover het personeel. Dit geven meer dan acht van de tien hotelmanagers aan in deze rondvraag. 

Hygiëne en fooi
Aan hygiëne en vrijgevigheid daarentegen, eigenschappen die doorgaans misschien als zeer belangrijk zouden worden gekenmerkt, wordt blijkbaar minder waarde gehecht. Terwijl hygiëne toch door circa 80 procent van de hoteliers als ‘erg belangrijk’ en ‘belangrijk’ wordt gezien en zij dan ook op een ordelijk achtergelaten kamer hopen, is de verwachting in zaken zoals vrijgevigheid van de gast niet erg hoog. Slechts voor ongeveer een op de vijf hoteliers is een fooi belangrijk.

Doorsturen  |  Reageer  |  Nieuwsbrief

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Reageren

http://
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.