Nieuws
Bent u wel online vindbaar als ZZP’er of MKB’er?
29 oktober 2014 - "Wist u dat 94 procent van de Nederlanders toegang heeft tot internet? 94 procent! Dat zijn dus 15.864.709 Nederlanders als u dat even snel uitrekent," vertelt Willemijn Welten van OpenCompanies als ze het heeft over het belang van online vindbaarheid.
"Als u een persoon of bedrijf Googlet en niets vindt, is het dan ook niet heel gek als u een umheimlich gevoel krijgt." Anno 2014 kan een persoon of een organisatie eigenlijk niet meer zonder een profiel op Facebook, account op LinkedIn, een eigen blog, profiel of Twitter, het hebben van een eigen website of iets vergelijkbaars. "We verwachten simpelweg dat mensen of bedrijven vindbaar zijn online."Vindbaarheid
Vindbaarheid is volgens OpenCompanies iets om op te focussen en eigenlijk zelfs onmisbaar als u ZZP’er of MKB’er bent. Maar hoe zorgt u dan dat uw website vindbaar is in Google? Grote organisaties of bedrijven hebben daar hele teams voor ingericht, maar als ZZP-er of kleine MKB-er heeft u deze resources (vaak) minder tot uw beschikking. Hoe zorgt u dan toch dat u op de gewenste zoekwoorden goed gevonden wordt in Google? Roëll de Ram, community manager bij OpenCompanies, maakte hier een infographic over. Zij geeft allerlei tips & tricks over hoe u beter kan scoren in Google. "Wist u bijvoorbeeld dat u met Google Keywordplanner heel gemakkelijk kan checken of er wel zoekvolumes zijn op zoekwoorden waarop u zou willen scoren? Of dat u die keywords écht moet gebruiken in bepaalde delen van uw websites?" Doorsturen | Reageer | Nieuwsbrief