Nieuws
Ondernemers verspillen veel geld met online adverteren
4 november 2014 - Online adverteren blijkt in negen van de tien gevallen een kostenpost in plaats van dat het echt rendement oplevert. Zo blijkt uit de quickscans van Team Nijhuis. Team Nijhuis gaat daarom gratis kennissessies geven over online adverteren.
De kennissessies starten vanaf 4 november en vinden tweewekelijks plaats in Borne. Tijdens de kennissessies krijgen deelnemers onder andere antwoord op vragen als ‘Wat kan ik bereiken met online adverteren?’ en ‘Hoe kan ik van te voren de resultaten inschatten?’Geïnteresseerden kunnen zich aanmelden voor de kennissessies. De kick off start vandaag. Er staan ontbijtsessies én middagsessies. Per sessie is er plaats voor maximaal tien gasten.
Google AdWords
Team Nijhuis ziet met name dat het vaak mis gaat bij de inzet van Google AdWords, een tool van Google waarmee bedrijven hun producten en diensten kunnen promoten o.a. binnen de zoekresultaten van Google. Uit de quickscans van Team Nijhuis blijkt vaak dat in negen van de tien gevallen een Google AdWords account niet rendabel is en dus geld kost. AdWords uitbesteden aan een professionele partij geeft absoluut geen garantie voor succes. Jort Bloem, internet specialist bij Team Nijhuis zegt hierover: "Dat ondernemers meer geld uitgeven dan het oplevert klopt natuurlijk niet. Rendement zou bij online adverteren vanzelfsprekend moeten zijn. En dat willen we graag laten zien tijdens onze kennissessies. Hoog in Google betekent letterlijk een A-locatie."
Oorzaken kostenpost
Volgens Bloem zijn onrendabele Google AdWords campagnes vaak het resultaat van te weinig of geen onderhoud, het niet benutten van (nieuwe) mogelijkheden en te weinig aandacht voor de doelstellingen. "Als u succesvol online wilt adverteren, is het niet alleen belangrijk dat u weet hoe een tool als Google AdWords werkt, maar u moet ook weten hoe u een merk of product in de markt zet. Aan die kennis ontbreekt het vaak," aldus Bloem. Doorsturen | 1 reactie | Nieuwsbrief