Nieuws
Starters vooral geïnteresseerd in de fiscus, financiering en marketing
4 november 2014 - De 11.500 startende ondernemers die de Startersdag bezochten hebben steeds meer interesse voor de financiering en fiscale aspecten van hun bedrijf, samen met het vinden en behouden van klanten.
Dit bleek tijdens de veertiende editie van de Startersdag van de Kamer van Koophandel waar de workshops over deze onderwerpen volle zalen trokken. Ook de recente plannen van het kabinet over de positie van ZZP’ers leidde tot veel vragen. De Kamer van Koophandel, organisator van de Startersdag, is tevreden over de opkomst en de nieuwe formule waarbij er meer mogelijkheden waren voor persoonlijk advies.Workshops
De Startersdag van de KvK was te bezoeken in Amsterdam, Arnhem, Eindhoven, Groningen, Rotterdam en Utrecht. De dag werd inhoudelijk mede verzorgd door 35 partnerorganisaties waaronder de Belastingdienst, UWV, banken, NBA, Interpolis, Qredits en MKB Adviseurs. Op alle locaties werden tientallen workshops aangeboden rond de thema’s voorbereiden, financieren, klanten vinden, groeien en overnemen.
Primaire informatie
De nieuwe Kamer van Koophandel koos dit jaar voor een opzet van de Startersdag die beter aansluit bij de behoeften van ondernemers: digitaal waar het kan, fysiek waar het moet. Zo voorziet de website www.kvk.nl/mijnstart continu in de primaire informatie voor de oriënterende starters. De Startersdag op locatie is bedoeld voor de starters die zich willen verdiepen in specifieke onderwerpen en contact zoeken met dienstverleners en elkaar. Doorsturen | Reageer | Nieuwsbrief