Nieuws
Onderhoud door dealer steeds populairder
12 december 2014 - BesteGarage.nl heeft een onderzoek naar auto-onderhoud uitgevoerd onder consumenten. In vergelijking met twee jaar geleden is de keuze voor een merkdealer met tien procent gestegen ten koste van universele garages.
Universele garages blijven wel het meest gewild bij 57 procent van de consumenten Merkdealers krijgen de voorkeur van 37 procent van de consumenten.Het onderzoek
BesteGarage.nl voert één keer per twee jaar een grootschalig onderzoek uit onder consumenten en autobedrijven. Het onderzoek is een belangrijke graadmeter voor de waardering van en vertrouwen in garagebedrijven bij de consument. In totaal hebben 2.672 consumenten deelgenomen aan de enquête. De resultaten zijn vergeleken met eenzelfde enquête uit 2012.
After sales
Steven Kop: "Dealerbedrijven hebben een periode wat minder energie gestoken in de after sales markt. In de afgelopen twee jaar is dit aanzienlijk verbeterd door onder meer offline marketinguitingen. Ook zien we dat dealers steeds meer bezoekers verwerken via ons platform. Daardoor is het vertrouwen in de merkdealer bij consumenten toegenomen in vergelijking met universele autobedrijven."
Uitkomsten
Andere interessante resultaten uit het onderzoek:
- Uit het onderzoek blijkt dat bijna twee derde (60 procent) van de consumenten minimaal twee keer per jaar een autobedrijf bezoekt. Dit is een afname van tien procent ten opzichte van twee jaar geleden.
- 85 procent van de consumenten geeft aan dat ze zelf ‘niets tot licht onderhoud’ aan hun voertuig verrichten. Licht onderhoud is onderhoud zoals olie bijvullen en lampen vervangen.
- 40 procent van de consumenten geeft aan uitgebreid research te doen voor het inplannen van een afspraak bij een autobedrijf.
- 78 procent van de consumenten vindt het belangrijk dat voertuigen duurzaam gerepareerd worden.
APK
Een ander opvallend feit is dat zestien procent van de respondenten aangeeft wel eens te laat te zijn voor een APK keuring. Hiermee riskeert men een boete die kan oplopen tot 320 euro. Het percentage consumenten dat hiervoor te laat is neemt wel af. Doorsturen | Reageer | Nieuwsbrief