Ondernemen met de beste ondersteuning

Nieuws

Kappers nemen kijkje in de spiegel van collega’s voor duurzame inzetbaarheid

7 januari 2015 - In de laatste weken van het afgelopen jaar zocht Nationale-Nederlanden naar hét gezondste bedrijfsidee van Nederland 2014. Er stroomde een flink aantal creatieve ideeën binnen vanuit het hele land.

Edith Wesseling, mede-eigenaar van kapsalon Carlo Wesseling in Voorburg, bedacht het idee ‘kijk eens in de spiegel van de kapper’. Met haar creatieve inzending wint de kapsalon uit Voorburg 10.000 euro om het idee te realiseren.
 
‘Kijk eens in de spiegel van de kapper’

 De jury was unaniem: Edith Wesseling met het idee ‘kijk eens in de spiegel van de kapper’ is de winnaar van het gezondste bedrijfsidee 2014. Het idee is dat alle medewerkers van de kapsalon zelf ervaren hoe het is om klant te zijn in een kapsalon. Alle medewerkers gaan apart van elkaar naar een ‘vreemde’ kapsalon in de buurt voor een behandeling. Ze worden uitgedaagd om uit hun comfort zone te komen door iets totaal anders met hun haar te laten doen. Hierdoor ervaren ze wat een klant ook bij hen in de stoel voelt, tips & tricks worden gedeeld en ze ervaren beter wat een klant fijn vindt en wat niet. Winnares Edith Wesseling: ‘Op die manier krijgen onze medewerkers inspiratie om hun vak op een andere manier te bekijken’. Om het vak goed te kunnen uitvoeren wordt er ook een vitaliteitplan gemaakt. Voedingsadvies en sporten vormen hier ook een onderdeel van. Omdat de medewerkers zelf zo actief aan de slag gaan met het idee voelen ze zich meer gehoord en betrokken, wat hun duurzame inzetbaarheid vergroot.

Vakjury
Het gezondste bedrijfsidee is gekozen door een vakkundige jury:
   • Loes Meijlink, eigenaar en Chief Vitality Officer van TheSparkCompany.
   • Petra van de Goorbergh, directeur Oval
   • Peter Dona, adviseur en docent op het gebied van HRM en duurzame inzetbaarheid
   • Fred Toussaint, directeur Inkomen van Nationale-Nederlanden

Het gezondste bedrijfsidee
Nationale-Nederlanden vindt duurzame inzetbaarheid een belangrijk thema. Betrokken en gezonde medewerkers zijn de basis van een gezonde en energieke organisatie. De inzetbaarheid van personeel verbetert en werkgevers kunnen efficiënter werken. Om deze reden heeft het bedrijf de competitie ‘Het gezondste bedrijfsidee’ van Nederland uitgeschreven. Bedrijven konden hun gezondste bedrijfsidee enkele weken insturen om kans te maken op € 10.000,- om het idee daadwerkelijk uit te voeren. Naast deze competitie ondersteunt Nationale-Nederlanden bedrijven ook bij de uitvoering van gezondheid, samen met erkende dienstverleners, op de werkvloer met advies, analyse en actieve dienstverlening door specialisten op dit gebied.

Doorsturen  |  Reageer  |  Nieuwsbrief

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Reageren

http://
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.