Ondernemen met de beste ondersteuning

Nieuws

46- tot 55-jarigen kopen het vaakst online fashion

23 januari 2015 - Uit onderzoek van Klarna blijkt online fashion winkelen het populairst onder Nederlanders tussen de 46 en 55 jaar. De groep big spenders, van 36 tot 55 jaar, besteedt in 2014 gemiddeld het meest per bestelling.

Ook hoogbejaarden hebben de voordelen van online shoppen ontdekt: het aantal aankopen van 76-plussers is het laatste half jaar van 2014 met ruim tien procent gegroeid. Klarna onderzocht het online fashion koopgedrag van Nederlanders in de tweede helft van 2014 ten opzichte van de eerste helft van dat jaar door analyse van geanonimiseerde interne data.

Minder aankopen tijdens de lunch
Waar in het eerste half jaar van 2014 de meeste online fashion net na de lunch werd gekocht, shopt Nederland in het tweede half jaar vaker rond 20.00 en 21.00 uur. Rond 14.00 uur blijft een duidelijke piek zichtbaar in het aantal fashionaankopen. De meeste bestellingen worden de eerste helft van de week geplaatst. In 2014 waren maandag (in de eerste helft van het jaar) en dinsdag (in de tweede helft van het jaar) de populairste dagen om online fashion te shoppen. Enschede valt het laatste half jaar van 2014 op wat betreft het aantal online fashion aankopen deze periode. De Twentse stad klimt hiermee naar de tweede plek, net onder de koploper Almere. Net als het eerste half jaar in 2014 blijft online fashion shoppen hier het populairst.

Doorsturen  |  Reageer  |  Nieuwsbrief

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Reageren

http://
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.