Ondernemen met de beste ondersteuning

Nieuws

Cloud maakt optimale bereikbaarheid voor ondernemers toegankelijk

23 januari 2015 - Het is bijna niet bij te houden; zo snel verandert onze manier van werken. Een aantal jaren geleden hadden we het nog over kantoortijden, vandaag leven we in een 24-uurs economie.

Werknemers stellen zich vandaag de dag flexibel op als het om werktijden gaat. Ze zijn altijd en overal bereikbaar, ongeacht waar ze zijn. Uw klanten gaan er steeds vaker vanuit dat uw organisatie te allen tijde telefonisch, via de website en sociale media bereikbaar is. U kunt alleen aan die verwachting voldoen als uw bedrijf flexibel is ingericht en uw medewerkers over de juiste faciliteiten beschikken. En daar is meer voor nodig dan een ‘mobieltje van de zaak’.
 
Optimale bereikbaarheid is een must
"Optimale bereikbaarheid is voor ieder bedrijf, groot én klein, een ‘must have’. Krijgt de klant een ingesprektoon als hij een bedrijf belt of wordt hij niet direct te woord gestaan, dan zorgt dat meestal voor ergernis. In het ergste geval kost het zelfs een klant," aldus Rick van Schaik, VP Cloud Services bij KPN. "Maar het is even belangrijk dat medewerkers altijd en overal toegang hebben tot belangrijke informatie en effectief samen kunnen werken. Steeds meer ondernemers kiezen er daarom voor om alle ICT-oplossingen te bundelen in de cloud waarmee een geïntegreerde communicatieoplossing ontstaat. Dit is een belangrijke stap om de bereikbaarheid en productiviteit te optimaliseren."
 
Online oplossing voor uw vaste en mobiele telefonie
Om altijd en overal bereikbaar te zijn, kunt u een telefooncentrale vanuit de cloud voor zowel uw vaste als mobiele telefonie inzetten. Van Schaik: "Voor een optimale bereikbaarheid is een fysieke telefooncentrale niet langer nodig. En een telefooncentrale vanuit de cloud is trouwens snel en eenvoudig te organiseren."
Een belangrijk voordeel van een online telefonie-oplossing is dat mobiele en vaste telefonie hierdoor niet meer twee gescheiden werelden zijn. Telefoonverkeer kan makkelijk worden gerouteerd naar een computer, u kunt hierdoor kiezen voor één zakelijk nummer voor vast en mobiel en met één voicemailbox. En u kunt direct doorverbinden naar een mobiel nummer. Omdat alles online is ingeregeld, krijgt uw klant altijd iemand te spreken en heeft hij slechts te maken met één telefoonnummer.

Flexibel werken
Bijna geen enkele werknemer zit meer 40 uur per week achter hetzelfde bureau. Flexibel werken en werken vanaf huis is voor veel mensen inmiddels een vanzelfsprekendheid. Van Schaik: "Werknemers presteren vaak beter wanneer ze zelf kunnen kiezen waar en wanneer ze hun werk doen. Bovendien werken ze efficiënter. Ook stressfactoren als een drukke spits of een juiste balans tussen werk en privé kunnen makkelijker het hoofd worden geboden wanneer werknemers zelf kunnen kiezen."
 
Waarom kiezen voor totaalcommunicatie in de cloud?
De aanleiding om na te denken over hoe communicatie binnen het bedrijf wordt ingericht kan zeer uiteenlopend zijn. U wilt de productiviteit van medewerkers optimaliseren of uw wilt graag nog beter bereikbaar zijn voor uw klanten. Wat de directe aanleiding ook is, het is van groot belang dat de keuze die u nu maakt voor uw bedrijf ook toekomstbestendig is. De keuze voor totaalcommunicatie in de cloud waarbij vaste en mobiele telefonie, internet en online software worden gecombineerd ligt dan voor de hand.
Technologie mag niet een bottleneck zijn voor een goede samenwerking en bereikbaarheid. Door alle communicatiemiddelen te integreren en beschikbaar te stellen via de cloud, zijn medewerkers altijd bereikbaar en hebben zij de mogelijkheden om efficiënt samen te werken, of ze nu op kantoor of thuis zijn. De technologie om dit te realiseren is beschikbaar, medewerkers verwachten van hun werkgever dat flexibel werken wordt ondersteund en om te blijven voldoen aan de hoge eisen die klanten stellen ten aanzien van bereikbaarheid is geïntegreerde communicatie een absolute noodzaak geworden.

Cloudcommunicatie
 "Totaalcommunicatie in de cloud biedt ook operationele voordelen," stelt Van Schaik. "Als bedrijf hoef je niet meer te investeren in hardware en het beheren en up-to-date houden van ICT-oplossingen. De kosten zijn inzichtelijk, omdat er niet langer samengewerkt hoeft te worden met diverse leveranciers waardoor het een stuk minder complex wordt. Tot slot heeft iedere ondernemer te maken met verandering en dan is het een groot voordeel als kosten worden bepaald op basis van een vast bedrag per gebruiker per maand. Het aantal gebruikers kan eenvoudig worden aangepast. Flexibiliteit is de basis van succesvol ondernemerschap en dit is de reden dat steeds meer bedrijven de stap naar de cloud maken."

Doorsturen  |  Reageer  |  Nieuwsbrief

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Reageren

http://
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.