Nieuws
Supermarktomzet januari stijgt met 2,6 procent
9 februari 2015 - De omzet van supermarkten in Nederland is januari met 2,6 procent gestegen ten opzichte van dezelfde maand het jaar ervoor. De omzetgroei is vooral te verklaren door een stijging van de gemiddelde waarde per kassabon.
Die bedroeg vorige maand 22,45 euro, een stijging van 1,7 procent ten opzichte van januari 2014 (22,09 euro). Dit blijkt uit cijfers van Gfk. Alle weken in januari lieten een omzetgroei zien, maar week een (+7,0 procent) en week vijf (+3,8 procent) waren door de forse stijging van de waarde van de kassabon het meest effectief.Groei zet door
Hoewel de totale omzet van Nederlandse supermarkten in 2014 met 0,1 procent daalde ten opzichte van 2013, zagen we in het laatse kwartaal van vorig jaar een stijging van 0,4 procent. Deze groei zet door in januari 2015. Doorsturen | Reageer | Nieuwsbrief